Meg szabad venni 300-350 ezer km-t futott autót?
2010 körüli autókat nézegetek, a három német prémium gyártótól. Ami belefér a keretembe (3 millióig), szinte mind 300e+ km-t futott. Elvétve találni 250e körülieket (ami szintén elég sok).
Számomra ez elég riasztó. Bele merjek vágni, vagy ilyenekért nem szabad pénzt adni? Hány km-re vannak a hasonló autók tervezve? Mi lenne esetleg racionálisabb választás?
Nézd, 350 ezer km-t nem városban tettek bele. Simán lehet autópályás kocsi, ahol 1 indítással 800km ment bele, végig üzemmeleg motorral.
Én sokkal hamarabb vennék sok km-s kocsit, mint egy 10 évest, amiben 80.000km van, és bevásárolni, meg óvódàba hordták vele a gyereket, napi 35 indítás, meg folyamatos hideg motorral közlekedve.
Ismeretségi körömben van egy 600+ ezret futott Volvo kombi (diesel).
A srác a munkahelyéről vásárolta meg az autót, mert tudta, hogy csak két ember járt a kocsival, és nagyon vigyáztak rá, és mert tudta, hogy csak és kizárólag szakszervizben volt javítva, szervizelve. Céges élete során két apróbb törése volt.
Mai napig használja. Úgy emlékszem, valami 480 ezerrel vette meg.
Ő is sokat külföldezik, autópályázik.
Ha nincs elhanyagolva, akkor simán megvenném. Az előző autómat én is 300e km fölött adtam el. Napi 200 km-t autópályáztam vele. Hibátlan volt eladáskor és a mai napig az. Ismerem az autót azóta is, mert egy volt kollégám vette meg. Természetesen kuplung, lendkerék, önindító, generátor, stb fogyó kopó alkatrészek mind felújítva, vagy cserélve voltak rajta, nem bontottra és nem a lehető legolcsóbb utángyártottra.
A másik véglet a mostani autóm. Biturbós dízel. Most lesz 4 éves és 43e km van benne. Természetesen nem ilyen autóval járok bevásárolni, oviba, meg amit írtak. Nem városba rohangálok vele naponta. Azért van benne ilyen kevés km, mert csak hosszú utakra indítom be. Az idejének a nagy részét garázsban pihenve tölti.
#8
Vagyis olyan autód most is van ami 300+ ezer kilométert futott, de ha elég régen a tied erről pontosan tudod hogy mit várhatsz tőle.
Valójában azt kell eldöntened, hogy kiadsz-e 3 millát egy olyan autó fiatalabb verziójáért amivel most is rendelkezel de bizonyos szempontból zsákbamacska, vagy a mostani karbantartására ráköltesz évi 100-200 ezret.
Ilyen futású autókat úgy kell venni, hogy utánanézel, hogy ha elromlik a turbó, DPF, kettőstömegű akkor esetleg mennyit kell rákölteni. Bizonyos autóknál a vezérléscsere is marha drága pl Audi 3.0 TDI.
Én 5 éves autót vettem mindig 150-200 ezer km alatt és sose szívtam meg de 12 éves autóknál már bármi kijöhet sajnos. 1 millió legyen félrerakva amihez lehet nyúlni ha bármi baja van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!