Érdemes eco nyomást használni a gumiban?
opel kézikönyben van olyan, hogy eco guminyomás, ami azt jelenti, hogy 2.8bar-ra kellene felfújni a gumikat és gondolom akkor kedvezőbb a fogyasztás.
érdemes ezt meglépni vagy akkor jobban kopik a gumi?
Keményre fújt guminak kisebb a gördülési ellenállása, cserébe jobban pattog az úton.
A túlfújt guminak a közepe kopik, az alul fújtnak meg a széle.
köszi.
és amúgy ezt bármelyik gumival meg lehet csinálni vagy ehhez valami speciális gumi kell, hogy 2,8-ra fel lehet fújni? kézikönyv nem ír erről semmit
#2
Minden gumin rajta van, hogy meddig lehet fújni. (Max press)
2,8 Bar nem olyan nagy nyomás.
Az autómba hátra 2,3-at kell fújni, ha teljes terheléssel akarok menni.
Ezt olvasd át megvilágosodsz.
"és vettél észre jelentősebb fogyasztás csökkenést mióta ezeket az értékeket használod? a gumi nem kopik jobban így?"
Végig így használtam, nincs igazán összehasonlítási alapom. Az hogy esik az eső, vagy szemből fúj a szél, szerintem többet számít. Ha a nyári 2,7 és a téli 25 barra gondolsz, annál más a gumi így nem lenne reprezentatív az összehasonlítás. Évi 25.000 km mellett, téli-nyári szettet használva előbb öregszenek el a gumijaim, minthogy kopásjelző közelébe kopjanak. Köszönhető ez a tempomatos hosszú távú autópályázásnak. Fékbetéteket is 140.000 km után kellett cserélnem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!