Ha kb. üzemmeleg állapotban lecsavarom a kiegyenlítő tartály kupakját, akkor a nyomásmegszűnés miatt hirtelen ferforr a hűtővíz, és a desztillált víz elpárolog belőle?
#9
Egyébként is kaz én sapkám olyan, hogy amikor tekered le, elengedi a nyomást. Vagyis, mire teljesen le van tekerve, már nem lesz benne. És amúgy is lassan tekertem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12
Nem tudok ennyi alapján megnyugodni. Tudományosan kellene valahogyan bizonyítani, hogy az, hogy lecsavartam a kupakot, nem okozott gondot. Öveges-féle kísérletezés volt ez, csak nem gondoltam át.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"okoztam-e ezzel az autónak problémát?"
Nem okoztál. A folyadék összetétele csak olyan kicsit változott, hogy az szinte nem is mérhető.
"Akkor mit csinálnak?"
Ha a hűtőfolyadék a kupak lecsavarásakor észrevehetően feljebb jött, pedig a víz 100 fok alatt volt, az azt jelenti, hogy valahol van egy kis levegő a rendszerben. Ezzel kapcsolatban 3 féle teendő jöhet szóba:
- Az autód olyan, hogy menet közben átnyomja a levegőt a kiegyenlítőtartályba. Használni kell.
- Nem ilyen. A hűtőrendszeren vannak légtelenítő helyek. Légteleníteni kell.
- A hűtőrendszeren van egy kis repedés/hiba, ahol kiszivárog egy kis folyadék. Helyette lehüléskor levegőt szív be. Ahogy nő a levegő mennyisége, előbb-utóbb melegen ki fogja nyomni a vizet a betöltőkupaknál. Indulás előtt, hideg motornál, a kupak levétele nélkül figyelni kell a folyadékszintet. Ha fogy, meg kell keresni a hibát. A figyelés az előző két esetre is igaz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#14
Ebből arra lehet következtetni, hogy érdeklődő típus vagy, meg paranoiás is, a kocsi meg rendben van, használd nyugodtan.
#16
Valószínű, hogy azért ugrott meg a szint, mert előtte radiátorcsere volt, és még nem légtelendett le az egész rendesen. Akkor öntöttem bele az új hűtőfolyadékot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!