Renault thalia fényszóró nem működik?
Nálam cliónál(ugyanaz) a vezetékek voltak megégve.
Gondolom valaki 100W-os izzóval nyomatta.
Kapott egy bontott vectra csatlakozót az izzó.
Általában minden nemműködő fogyasztóra használható ez a módszer.
Nem árt hozzá egy multiméter, de szükség esetén egy feszültségkeresővel, vagy hosszú dróthoz kapcsolt izzóval is meg lehet csinálni.
1. A fogyasztónak végig bekapcsolt állapotban kell lennie.
2. A multiméter negatívját az akku negatívjára kell csatlakoztatni. Ha rövid a zsinór, akkor lehet a kasztnira is, de előtte érdemes kimérni, hogy van-e feszültségkülönbség a kasztni és az akksi - között.
3. A multiméter pozitívjával -egymás után- rá kell mérni a fogyasztó két bemenetére. Ha nincs más mód, akkor át kell szúrni a vezetéket egy gombostűvel és utána pillanatragasztó géllel le lehet zárni a lyukat. A negatívon kb. 0-át (<0,2-0,5V) a pozitívon akkufeszültséget (12-13V) kell látni. Ha mindkettő rendben van, akkor a két pont között van a hiba. A fogyasztó szakadt, vagy izzó esetén a foglalat nem érintkezik.
4. Ha valamelyik feszültség nem stimmel, akkor azon az ágon van szakadás. Több lépésben felezni kell a hibatartományt, rámérve egy-egy közbenső pontra. Ha megjelenik a kívánt feszültség, akkor az aktuális és az előző mérési pont között van a hiba. Ehhez már nem árt egy kapcsolási rajz, vagy a vezetékek színkódjának a követése. A földeléseknél rá lehet mérni a vezetékre, a csavarra és a kasztnira. A plusz ágon a biztosíték két lábára. (Késes biztosíték esetén anélkül, hogy kivennénk.)
5. A modern autóknál a kapcsolók nincsnek benne a fogyasztó éramkörében, csak egy modulnak küldenek jelet. A kapcsolót úgy kell mérni, mint egy fogyasztót. Ha nincs színkódos kapcsolási rajz, akkor minden kivezetést (vagy a vezetékét) meg kell mérni a földhöz képest. Ha a kapcsolgatéásra nem változik egyiken sem a feszültség, akkor a kapcsoló rossz.
Az egész módszernek az az előnye, hogy méréskor a multiméternek csak az egyik érintkezőjét kell mozgatni és emellett megtudjuk, hogy melyik áramköri tartományban van a hiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!