Motorolajat meddig érdemes, illetve meddig szabad tölteni? Baj, ha a maximum jelölésig töltöm. Hallottam azt is hogy a minimum és a maximum között legyen a nivo palcan akkor a legjobb, én lajikusként nem értek hozzá.
A legjobb a motor számára, ha a maximumnál van az olaj szintje.
Megfelelő ha a minimum és a maximum rovátka között van.
Azért a legjobb fullos olajszinttel járni, avagy nagyobb olajtöltettel, mert így lassabban használódik el. Több olajrészecske kering a motorban. Egy ugyanazon részecske ritkábban "kerül sorra" --> kevesebb terhelés éri az olajat.
Alapvetően nyugodtan töltheted maximumig, az teljesen rendben van. Szerintem azért mondják, hogy a minimum és maximum között jó, mert az ember általában hideg motorba tölt olajat és ugyebár üzemmeleg állapotban nagyobb a térfogata. Szóval ha hidegen egy kicsivel a maximum alá lövöd, akkor melegen kb. el fogja érni a maximumot. Míg ha hidegen maximumig töltöd, akkor melegen már felette lesz. És azt érdemes tudni, hogy a túl sok olaj is gondot jelenthet, mert túl magas lehet az olajnyomás és szétnyomja a szimeringeket, tömítéseket. Viszont ezzel számolnak a tervezők, a nívópálcán a jelzések hideg motorhoz vannak igazítva, szóval ha melegen a maximum csík fölé megy az olaj, az egyáltalán nem gond.
Lényeg a lényeg, hideg motornál töltsd a maximum csíkig, az a legjobb.
Ha csak a maximumig töltöd még nem igazán lesz gond, viszont ha fölé meg van az esélye hogy a szimeringeket, leginkább főtengely szimeringet kinyomja. Bár általában a szimeringet nem nyomja ki, csak ha nagyon túllövöd, kopott szimeringnél csak kinyomja a tengely és a szimering tömítőajka között az olajat. Illetve egyes motoroknál a maximum azt a pontot jelöli ahol a főtengely sonkái még nem érnek bele az olajba, ha beleérnek indításkor plusz terhelést kap a tengely.
Ja igen és az olajnyomáshoz az olajszintnek semmi köze ha minimumon ha maximumon van az olaj akkor is ugyanaggyi a nyomás,gond csak akkor lehet ha a szivattyú csöve már nem éri el az olajat. A túltöltés miatt is azért nyomja ki a szimeringet mert a túl sok olaj eltömíti a kerterszellőző csövet, és a bennlévő LEVEGŐ nyomása nyomja ki a szimeringet, nem pedig az olajnyomás, mivelhogy a kartergáz nem tud kijutni a karterből.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!