A soroksári úti balestet túlélte volna a nő, ha nem egy Daewoo Kalosban ül?
Nekem is ilyen autóm van, szeretem mert megbízható, jó kis kocsi, viszont nagyon elgondolkoztam, hogy azért nem szeretnék vele ütközni...
20 éves technológia nem fog nyilván jól szerepelni, pláne kisautó kategóriában, légzsákok nélkül.
Szerintetek, ha egy VW passatban, vagy a6ban, vagy egy Volvo-ban ült volna, túlélte volna a balesetet?
Vagy mi lett volna minimum az a kategória, amiben túléli?
Részvétem :(
Az a patkány cickány meg megúszta egy karcolás nélkül. Igazságtalan világ ez.
A tesztek során félátfedéses (64 km/órás sebességgel) frontális és oldalütközéses (50 km/óra) mérések eredményeit jegyzőkönyvezték, a hátsó üléseken egy 18 és egy 36 hónapos gyermeket helyettesítő bábu ült.
Daewoo Kalos
Ausztráliában az autót alapfelszerelésként két légzsákkal árulják, az elülső ülések övrendszerében előfeszítő szerkezet van.
Frontális ütközés
Az utastér figyelemre méltó módon megtartotta formáját, viszont a vezető oldalán a padló 17 centit összegyűrődött, a fékpedál majdnem 30 centit elmozdult az ülés felé, és 13,6 centit felemelkedett. A műszerfal 7 centit a vezető felé mozdult, a vezető üléséhez képest a kormány 7,9 centit nyomult előre, akárcsak az A-oszlop, amelynél a torzulás csaknem 10 centi volt. Noha a vezető felett a tető összegyűrődött, az ajtaja, akárcsak az utasé, zárva maradt a teszt alatt, utána normál erővel nyitható volt mindkettő. A vezető súlyos lábsérülése valószínűsíthető, mellkasi terhelése határesetnek vehető.
Oldalütközés
A vezető mellkasi sérülést szenvedhet.
Nem lehet tudni, de az biztos, hogy egy drágább és/vagy újabb autóban több esélye lett volna.
A Kalos egy elég régi modell (2002) és már az akkori új autók közül is az egyik legrosszabb töréstesztje volt, lévén hogy olcsó autó.
Szinte csak az éppen kifutó modellek voltak rosszabbak nála (régi swift és társai).
Ezt így nem lehet megmondani.
Nem vagyok annyira képben, hogy pontosan hogy volt ez a baleset, mennyivel ment a versenyző baromállat, pontosan hol érte a Kalost...
De emlékezzünk arra is, amikor pár éve a Szentendrei úton egy piros lámpánál várakozó BMW 5-ös E60-as típusú autóban ült két srác, akikbe beleszállt egy drogos régebbi Mercedes CLK-t vezető "úriember" (aki szerencsére már térdepel a böriben azóta).
Ott például az E60-as BMW már egy jóval modernebb, nagyobb autó, de ezzel a tempóval még abban sem volt semmi esély, itt már nem is feltétlen az ölt, hogy rájuk gyűrődött az autó, hanem a hatalmas erő, amivel előretolta a Merci a BMW-t. Ilyenkor már mindegy az autó.
Részvétem a Családnak, részvétem Mindenkinek, aki érintett az àldozat körében.
Számomra az a furcsa, hogy igy gyürödött az autó. Azért nem kis erövel vágodott a BMW bele. Kopott gumik voltak a vétkes soförautóján, ami egy ilyen erejü autónál már gáz.
A vétkes sofört meg kimosdatjâk a pénzes szülök. Erre csak annyit tudok reagálni, hogy Isten nem ver bottal. Se a szülöket, se a srácot.
Az egyik alapprobléma, hogy az autók többsége, de főleg a kisautók nagy sebességű ütközések ellen semmit nem védenek. Maga a kaszni annyira gyenge ilyen sebesség mellett, hogy ütközéskor százfelé szakad. Ha magát az ütközést esetleg túl is élné az áldozat, beszorul vagy a kaszni roncsolódása miatt sérüléseiben veszti életét.
Az ütközési tesztek többsége frontális, egymással szemben történő ütközésre összpontosít, amelyek alapján a gyűrődési zónákat is tervezik. A másik meg az Oldalirányú ütközések, amivel szemben viszont teljesen védtelenek a kocsiban tartozkódók szintén a gyenge kaszni és az anyagspórolás miatt.
A másik alapprobléma és a szomorú pedig az, hogy ártatlan áldozatok végtelen sora fog ugyanígy vagy hasonlóan meghalni, nem tudod hogy holnap a családod vagy közeli rokonod, ismerősöd nem lesz -e érintett, mivel változás addig nem is várható, amíg hajlandóság sincs arra hogy példát statuáljanak az ilyen esetekből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!