Várható még motorzsugorítás vagy inkább a gyártók lassan átállnak a hibryd/teljesen elektromos hajtásra?
Nem gondolom hogy tovább downsizingolnának, egyrészt már így is alulmotorizáltak az autók, másrészt így sem tudják tartani a kibocsátási követelményeket, értelmetlen folytatni. Nem mellesleg az említett Toyota hybrid mindenben jobb mint egy pici turbos benzin, de nyugodt stílusban hajtva még a dízeleknél is jobb. Taposva, nagy sebességgel a dízel jobb, itt a tulajnak kell eldönteni hogy a rohanás vagy a környezetvédelem fontosabb.
Az elektromos sokkal kényelmesebb ha tudod otthon tölteni és a napi használat a hatótávon belül marad. Ebben az esetben max évente 2x a nyaraláson kell megállnod tölteni, a többit elintézed otthonról. Igen, ilyenkor kicsit több idő, de cserében nem kell 2 hetente bemenj a kútra hogy rádmásszanak a hiénák.
Másrészt… most akkor védeni akarjuk a környezetet hogy ne haljon ki az emberi faj vagy védegetjük ha egyébként ez nem jár kompromisszummal? Érdemes megnézni Netflixen a Don’t look up című filmet, görbe tükröt ad hogy a jelenkornak valójában mi is a fontos…
#4
Pályáztam mindkettő fajtával, azért attól elég távol áll egy Corolla, hogy felvegye a kesztyűt egy dízel Mondeoval, Passattal, stb-vel. Normális pályatempónál 6,3 alá nem nagyon tudod behozni (pl. a 120 lovas Toyotát), és azért a dinamika amit egy dízel ad, még egy jó hosszún áttételezett váltóval is... Nem egy liga a kettő (szigorúan erre a felhasználásra!) . Szóval ez azért nem csak arról szól, hogy kinek melyik szempont a fontos.
#6
Írtam is hogy nyugodt tempóval hajtva. Ha valakinek fontos a fogyasztás akár anyagi, akár környezetvédelmi szempontból akkor kevesebbel is elmegy az a Corolla.
Nekünk van egy CT200h-nk ami a Toyota Prius3, Toyota Auris és az 1.8-as hybrid Corolla hajtásláncával van szerelve, pályán 100-110-es tempóval 5.5l/100km a fogyasztás, városban nem fűtős időszakban 5 alatt és ez még a nem fogyasztásoptimalizált Prius…
Nincs benne kettőstömegű, kuplung, váltó, dpf szűrő, egyedül az akku igényel némi odafigyelést de sokkal olcsóbb fenntartani mint egy dízelt.
A dízel előnye csak a nyomaték és a pályára optimalizált dízelek fogyasztása nem ugrik meg nagy tempónál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!