Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Várható még motorzsugorítás...

Várható még motorzsugorítás vagy inkább a gyártók lassan átállnak a hibryd/teljesen elektromos hajtásra?

Figyelt kérdés

2022. jan. 8. 12:30
 1/8 anonim ***** válasza:
A kettő nem zárja ki egymást. A hibridre/elektromosra való átállás pedig nem a jövő, hanem konkrétan ezeket az időket éljük, és már egy pár éve tart. Nem hiszem hogy a belsőégésűket jelentősen tovább downsizingolnák, szerintem kialakultak már egy pár éve azok a főbb lökettérfogat kategóriák amik nagyjából lefedik a kínálatot minden teljesítménykategóriában.
2022. jan. 8. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Neked melyik jön be ezek közül vagy inkább egyik se.
2022. jan. 8. 13:06
 3/8 anonim ***** válasza:
Szerintem mindegyiknek megvan a maga létjogosultsága, a problémák inkább akkor kezdődnek, amikor nem megfelelően párosítják a technológiát a felhasználói igényekkel. Egy villanyautó városi környezetben nagyon jó, autópályázásra eléggé sok kompromisszumot követel. Egy kisköbcentis turbóbenzines tud egyszerre jól menni, vagy keveset fogyasztani, attól függően, hogy ki mire használja. Karakterisztikában messze nyomatékosabbak, mint a régebbi szívó motorok, új autóként elég jó őket használni. A hibridek pedig nagyon sokfélék lehetnek: egy CVT Corolla, vagy egy egyszerű BSG-vel szerelt benzines teljesen más kategóriát képvisel. Mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai. Én, mivel éves szinten sokat megyek, továbbra is a dízel a nyerő, de ez nem azt jelenti, hogy ne ismerném el ezek létjogosultságát. Személyes véleményem szerint a Toyota, vagy Honda féle CVT hibridek jönnek be a legjobban, mivel nagyon finoman vezethetők, és nem is túl bonyolultak, sajnos elég sok turbóbenzines kisautóban pocsék az automata. Elektromos autót még nem próbáltam.
2022. jan. 8. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Beviz Elek ***** válasza:

Nem gondolom hogy tovább downsizingolnának, egyrészt már így is alulmotorizáltak az autók, másrészt így sem tudják tartani a kibocsátási követelményeket, értelmetlen folytatni. Nem mellesleg az említett Toyota hybrid mindenben jobb mint egy pici turbos benzin, de nyugodt stílusban hajtva még a dízeleknél is jobb. Taposva, nagy sebességgel a dízel jobb, itt a tulajnak kell eldönteni hogy a rohanás vagy a környezetvédelem fontosabb.


Az elektromos sokkal kényelmesebb ha tudod otthon tölteni és a napi használat a hatótávon belül marad. Ebben az esetben max évente 2x a nyaraláson kell megállnod tölteni, a többit elintézed otthonról. Igen, ilyenkor kicsit több idő, de cserében nem kell 2 hetente bemenj a kútra hogy rádmásszanak a hiénák.


Másrészt… most akkor védeni akarjuk a környezetet hogy ne haljon ki az emberi faj vagy védegetjük ha egyébként ez nem jár kompromisszummal? Érdemes megnézni Netflixen a Don’t look up című filmet, görbe tükröt ad hogy a jelenkornak valójában mi is a fontos…

2022. jan. 8. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Igazából már évek óta nincs semmiféle downsizing. Lementek ilyen 1000 cm³ motorokig, és ennyi.
2022. jan. 8. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

#4

Pályáztam mindkettő fajtával, azért attól elég távol áll egy Corolla, hogy felvegye a kesztyűt egy dízel Mondeoval, Passattal, stb-vel. Normális pályatempónál 6,3 alá nem nagyon tudod behozni (pl. a 120 lovas Toyotát), és azért a dinamika amit egy dízel ad, még egy jó hosszún áttételezett váltóval is... Nem egy liga a kettő (szigorúan erre a felhasználásra!) . Szóval ez azért nem csak arról szól, hogy kinek melyik szempont a fontos.

2022. jan. 9. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Beviz Elek ***** válasza:

#6

Írtam is hogy nyugodt tempóval hajtva. Ha valakinek fontos a fogyasztás akár anyagi, akár környezetvédelmi szempontból akkor kevesebbel is elmegy az a Corolla.

Nekünk van egy CT200h-nk ami a Toyota Prius3, Toyota Auris és az 1.8-as hybrid Corolla hajtásláncával van szerelve, pályán 100-110-es tempóval 5.5l/100km a fogyasztás, városban nem fűtős időszakban 5 alatt és ez még a nem fogyasztásoptimalizált Prius…


Nincs benne kettőstömegű, kuplung, váltó, dpf szűrő, egyedül az akku igényel némi odafigyelést de sokkal olcsóbb fenntartani mint egy dízelt.


A dízel előnye csak a nyomaték és a pályára optimalizált dízelek fogyasztása nem ugrik meg nagy tempónál.

2022. jan. 9. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Így igaz, egyet értek. Én főleg Corollát hajtok, a legújabb generációból, a 120 lovasat. Nagyon jó kis autók.
2022. jan. 9. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!