Mennyi üzemidő után tölti vissza az autó generátora az akksiba azt az áramot ami a motor indítására fel lett használva? (1.8 benzin)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ezt nem igen lehet meghatározni, mert sok dologtól függ.
De mondjuk 15 perc már biztosan elég.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez elég változó, nagyon sokmindentől függ.
Ha egy egészséges, pöcc-röff induló motorról van szó, akkor en is azt mondanám, hogy a 10-15 perc már biztos elég.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
250a körül van az indító motor egy nagyobb motornal ha 3 másodperc alatt beindul ami valos lehet, és tudjuk hogy egy generator 100a körül van de a leggyengébb a swifte is 55, akkor inditozasi idő *4 az ami alatt a generátor visszatolti.
3*4- 12 azaz tizenkettő másodperc.
Ha figyelembe veszem az akksi nem töltődik elég gyorsan akkor legyen fel perc , vagy 1 perc az tutira elég
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#5
Az akkumulátor valóban kiadhat akár 400A indítóáramot, de a generátor 50-100 amperes töltőáramát nem tudja felvenni. Ezért ezt így nem lehet kiszámolni.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a mindennapos 5-10 km-es utak megtétele már a határon van. Akkor előbb-utóbb lemerülhet az akksi. És még ha nem is teljesen adja fel, az alacsony töltöttség rövidíti az élettartamát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem meg az, hogy majdnem 1.5 évtizedig használtam rövid távra autokat, ez alatt a 400 méter 1.5 km távot értem napi 30-40 indítás megoldással. 5-6 éves akkuk röhögve bírtak ezt volt Diesel és benzines autó is így használva.
Ha 5 amperes töltést nézünk ami normális és nem is gyors töltés akkor 3 másodperces inditozas még mindig csak 2.5 perc.
Az általad írt legalacsonyabb érték az 5 km 30as átlaggal 10 perc, az 1.25 amperes töltést jelent. Ki van zárva hogy egy jó gépjármű akkumulátor 1.25a töltési aramfelvetelre ne legyen képes , ennél egy olcsóbb mobil is jobb (Tudom más az összetétel de látszik hogy nevetségesen alacsony ez az érték.)
A tapasztalatom továbbra is az hogy 1 perc tökéletesen elég, de legyen 2-3 perc ennél több biztos nem kell.
Arról nem is beszélve hogy 3 másodpercet nem koszorulunk, ha jó a motor akkor a fele elég, csak igyekeztem pesszimistan számolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!