Főtengely vagy vezérműtengely jeladó hiba okozhat 4 hengeres motornál 3 hengerezést?
Nem igazán. A gyújtás, illetve befecskendezés jelent ezek valamelyikéről veszi az ECU, de ez mindegyik hengerre kihatással van, úgyhogy ha ezek valamelyike rossz, akkor nem csak egy henger nem megy, hanem egyik se (vagy mind a négy megy, de hibásan, ez autófüggő).
3 hengerezés leggyakoribb okai a rossz befecskendezőszelep/porlasztó (ha hengerenkénti), a gyújtás (gyertya/kábel, vagy gyújtótrafó ha hengerenkénti) és a kompresszióvesztés.
Főtengely jeladó hibával el sem indul az autó.
Vez tengelyétől inkább csak dadogás van, alapjáraton.
Milyen motor ez, dízel, vagy benzin?
Dízelnél lehet átégett hengerfejtömítés, nem záró szelep, porlasztóhiba.
Meg minden fordulaton csinálja-e, egyáltalán nem megy 1 henger, stb.
Több konkrétum kéne.
#3 Hát ez így nem igaz. Valamelyik motor a főtengelyről veszi a jelet. Valamelyik a veztengelyről. Valamelyik az egyikről veszi, de a másikról is vesz referenciaértéket, illetve az egyik meghibásodása esetén a másiknak a jelével is működőképes. Valamelyik ugyanezt fordítva.
Szóval ez így hülyeség, hogy főtengely jel nélkül el sem indul. Van ilyen is és a legtöbb talán ilyen, de nem mindre igaz.
Hát ez egy érdekes helyzet.
Jön egy kérdező és egyetlen információt közöl a nagyközönséggel, hogy az autója 3 hengerezik. Nem mondja, hogy volt hibakiolvasáson vagy szerelőnél, de már van egy diagnózisa, ami egyáltalán nem jellemző a hibára.
És a végén neki lesz igaza. Mégis, hogy van ez?
"De értem, mire gondolsz"
Arra, hogy nagyon sokan nem megfelelően írják le a hibákat és úgy várnak a távolból jó diagnózist.
A hibákról annyit írtál, hogy háromhengerezik. Nem említetted a gyertyacserét. Ezzel kapcsolatban felmerül, hogy utána is háromhengerezett-e?
"Üzemanyagrendszernek is jónak kell lenni, mert bár benzines de nemrég cseréltem üzemanyagszűrőt, szivattyú nem hangos, jól működik."
Nem írtad, milyen motor (ami azért jó lett volna), de felteszem, hogy hengerenkénti szívócsőbefecskendezéses. Háromhengerezésnél nem a fentiek, hanem az egyik injektor az, ami 1 hengerre hat.
A 8-as hozzászólásod alapján nem világos, hogy nálad is volt üzemmelegen leállás? Vagy ez csak egy példa volt.
Azért furcsa a főtengely jeladó, mint a háromhengerezés okozója, mert az utóbbi alatt azt értjük, hogy több fordulaton keresztül csak 3 henger jár. Ha a motor csak időnként megtorpan, az égéskimaradás.
A főtengelyjeladó minden fordulatnál, visszatérő módon csak az egyik hengernél hibázott?
Ez nekem a problémám: a leírt egyetlen hiba és a végső diagnózis ellentmondása. De végül is örülök, hogy az autód megjavult. :-)
Azért nem írtam mert más hiba nem volt, sose állt le magától.
Épp ezért volt szokatlan, hogy mégis ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!