Suzuki swift 2002-es menetközben, mikor már mentem vele 5-10 percet kellemetlen csikorgó/"villa a tányéron" hasonló hang/jön a kocsi eleje felől. Nem folyamatos inkább ha a kormányt enyhén jobbra mozgatom, most volt vizsgán Mi lehet? -toronycsapágy?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ékszíjad nem csak akkor van ha szervód is.
Ja, és valószínűleg igen, ékszíj. Cseréltesd ki, 2 hét múlva meg húzasd meg, mert akkorra nyúlik meg annyit, hogy megint csikorogjon.
Én ezt egy SZERVÓTLAN 1.6D Kadettel tettem meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
igen, tudom, hogy akkor is van ékszíj, ha nincs szervód, a generátort akkor is hajtod.
de ha akkor jelentkezik, amikor enyhén fordít a kormányon, akkor valószínű, hogy van útközben egy szervó. nem biztos, csak valószínű.
állítás: a 2 nagyobb mint a 0. állítás: az 1 nagyobb mint a 0. rossz következtetés: az 1 nagyobb mint a 2.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na, tapasztalatból:
Nem az ékszíj, hanem az első féktárcsák betétje kopott, a figyelmeztető fémtüske hangja, ami a tárcsához ér. Betétcsere figyeld meg, megoldja!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az eltelt csaknem két év alatt bizonyára megoldódott már a probléma. A teljesség kedvéért (ha esetleg valaki hasonló problémával találkozik), én is a fékre tippelek. A féktárcsa környezetébe beszoruló kő, kavicsdarab vagy egyéb kemény szennyeződés okozhat ilyen hangot, az elfordított kormányhelyzet esetén a különféle ható erők miatt a tárcsának az a fele terhelődik jobban, ahol a beékelődött anyag van.
Érdemes a tárcsa felületét tüzetesen megnézni, bizonyára nyomot is hagy a zajkeltő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!