Önindító hiba lehet?
Adott egy 2004-es friss műszakis Renault modus.
Ma szerettem volna megjáratni kicsit indítózok, egy csattanó hang hallatszik és nem indul.
34 éves friss jogsis nő lévén nem tudom mi lehet a baj. Egyből arra gondoltam, hogy az akksi. Rátettem töltőre, de 100 százalékon volt. Néztem a lámpákat is de mindegyik erősen világított. Apukám régi opeljának ha az akksija lemerúlt, akkor a lámpák sem világítottak.
A műszerfal világít, de semmi furcsaság nincs rajta. Illetve ahol az időt mutatja, ott 00:00 -át ír. A motor sem indul el. Nem is teker. Egyet csattan azután elhallgat :)
Komolyra fordítva a szót, egy ismerősöm aki 20 évig volt autószerelő, azt mondta, hogy ez esetleg önindító hiba lehet, de nem az akksival van baj.
Valaki tapasztalt már hasonlót?
Kb mennyibe fog fájni ez nekem?
Köszönöm a válaszokat és boldog karácsonyt kívánok!
"A kocsin meg nincs vonóhorog, így tudtommal be sem tudja vontatni hozzájuk."
Elől egy kis fedél alatt egy menetes lyuk szokott lenni. Az ú.n. vonószemet kell oda becsavarni. Próbáld megkeresni a kocsiban valahol. Egy féltenyérnyi vasdarab egy oválissal és a hozzá csatlakozó masszív csavarral.
Utolsó válaszoló, köszi az infót! A szerelők biztos megtalálják a hibát, viszont csak januárban lesz orvosolva, mert nem dolgoznak már idén itt azok a szerelők, akikre rá merem bízni a kocsit!
Mindenkinek köszönöm!
Na. Holnap tudom hívni a szerelőt. Ellenőriztem a kocsit. Nem működik már a szervo sem és olyan érzés, minzha egyáltalán nem lehetne a fékpedált benyomni, gyújtás ráadás után. Indításgátló van benne. Az az újabb gyanúm, hogy a kormány és fék általam leírt "tüneteit" az immboliliser tönkremenetele okozhatja. Semmi használható leírást nem találok az indításgátló hibáról a neten. Lehet, rossz helyen keresem.
A net szerint sok baj okozhat hasonló hibákat... Nem nyugtatott meg. Legjobban a kormány és fék "bemerevedése" és a motortérből hallatszó zúgás aggaszt.
Na majd kiderül a napokban, csak leírtam mik az újabb fellelt hibák
"Nem működik már a szervo sem és olyan érzés, minzha egyáltalán nem lehetne a fékpedált benyomni,"
Ez várható volt.
Ha nem működik a motor, a fékrásegítőből néhány pedálnyomás után elfogy a vákuum és a fékpedál felkeményedik. A kormányszervo valószínűleg elektromos, de a sok indítástól lemerülhetett az akksi és az a rásegítés is megszünt. Ezek a hibák elmúlnak majd, ha a motort sikerül működésre bírni.
Majd a szerelő megmondja, hogy mi legyen.
Köszi! Nem értek hozzá, nem tudom miért kell így válaszolni. Senkitől nem tudom megkérdezni. Párom nincs, apukám nem él már.
Utolsó neked köszi.
Nem volt sok ráindítás. 2 hete kezdődött, akkor indítottam rá 2 szer 3 szor, meg ma.
Érdekes, hogy 2020 telén került be abba a kereskedésbe ahol vettem. Szabadég alatt vannak a kocsik hóba fagyba, mégsem volt semmi baja. Pöccre indult. Most meg garázsban van tartva...
Na kinn volt a szerelő. Kicserélte az akksit!. Most indul, de hogy előjön e más hiba, az később derül ki.
Azt mondta elromlott az akksi. Vagyis ezért mutatott 100 % körüli értéket a töltő, és ezért világítottak normál erősséggel a fényszórók.
Remélem nem jön elő más hiba.
Amúgy most a motor is halkabb lett, mint a másik akksival.
A zúgás azért hallattszott, mert áram alatt volt. Vagyis rajta volt a gyújtás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!