Milyen motorolaj márkára esküsztök?
Európai autókhoz általában a Castrol/Mobil1-et szokták ajánlani.
A VW CRTDI-ben semmi különbséget nem vettem észre.
Pár évig Castrol ment bele, most már pár éve Mobil1. Azt mondják, hogy a Mobil1 jobban tolja a fejlesztéseket, a Castrol meg évek óta nem változtat bár az is igaz, hogy ha valami jó akkor nem biztos, hogy érdemes változtatni.
Total.
Full szintetikus és meglepően jó áron van.
Az ilyen Eneos meg Motult messze elkerülöm... nem vagyok, hülye, hogy háromszoros áron vegyek olajat amit úgy is leengedek 10e km után.
> "Ezzel sem értek egyet, mert a gyári specifikáció úgy van megadva, hogy a gyártóknak lehetősége legyen relatív rossz minőségű olajjal is teljesíteni az elvárásokat és megkapni a minősítést."
Az olaj minősége legfeljebb annyit befolyásol, hogy gyakrabban kell cserélni, mert gyorsabban öregszik. A gyártó által előírt paramétereket ettől független teljesítenie kell, tehát kenésben nincs különbség, szóval innentől kezdve teljesen mindegy, mert ugyanolyan jól ken az olcsó is, mint a drága.
És igen, ha a gyártó által listázott olcsó olajat használja valaki és az előírt csereperiódust betartja ÉS ezek után az olaj miatt megy tönkre valami a motorban, akkor bizony garanciás cserére jogosult az autó tulajdonosa. Hiába öregszik hamarabb az olcsó olaj, a gyártó garanciát vállal rá, hogy csereperióduson belül az az olaj ugyanolyan jó kell legyen, mint a drága társai is.
> "Erről már múltkor volt szó, csak akkor alkatrészekkel kapcsolatban. Valaki azt mondta, hogy a márka tök mindegy például egy gömbfejnél (most csak mondtam valamit), mivel a gyártó előírásait követve kell legyártani az alkatrészeket. Ez igaz, ugyanakkor az előírás sokkal lazább és kedvezőbb, mint annak lennie kéne."
Azért egy formára gyártott alkatrészt ne hasonlítsunk már össze egy folyadékkal. A gömbfej készülhet öntéssel, préseléssel, különböző anyagokból, különböző precizitással...
"És igen, ha a gyártó által listázott olcsó olajat használja valaki és az előírt csereperiódust betartja ÉS ezek után az olaj miatt megy tönkre valami a motorban, akkor bizony garanciás cserére jogosult az autó tulajdonosa. Hiába öregszik hamarabb az olcsó olaj, a gyártó garanciát vállal rá, hogy csereperióduson belül az az olaj ugyanolyan jó kell legyen, mint a drága társai is."
Sajnos csak a mesében. Senki nem fogja azt mondani, hogy a gagyi olaj miatt ment tönkre. Garancia után senkit nem fog érdekelni. Saját költségen lehet megcsináltatni az autót.
Sokan ott rontják el, hogy betartják a 30 ezres csereperiódust és vesznek valami 5000 Ft-os 4 literes olajat.
Régebbi vagy újabb nem kényesebb autóba teljesen jó a Mannol.
Annyi, hogy inkább 8000-nél cseréljük mert addigra eléggé romlik a viszkozitása. Nem lesz annyi olajnyomásod melegen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!