Miért nem tölt a turbóm 2000 fordulat alatt?
Figyelt kérdés
Sziasztok.
Már a sokadik szerelő sokadik próbálkozása sem segített, ezért megpróbálok itt segítséget kérni, hátha valaki jó tippet ad.
Egy E90 320d bmw-ről van szó, ami hidegindítás után még rendesen működik, ám amint bemelegedett / vagy többször gyorsultam vele, 2000 fordulat alatt szinte semmit nem tölt a turbója.
Élőadatos diagnosztika eredménye:
A kért nyomást csak magas fordulaton tudja teljesíteni, egészen 2000 fordulatig ilyen 0,4 körül tölt a turbó.
1600 fordulatnál a kért 1,3 helyett 0,3 bar a nyomás, de magasabb fordulaton, 2000 körül egy síkba ér a kért nyomás a kapottal, tehát ott már teljesíti az elvárt, megfelelő turbónyomást.
2021. dec. 11. 17:59
3/4 anonim válasza:
Leragadt geometria esetleg, vagy valami vákuumszelep. Nem tudom ezen hogy működik, de nekem VAG TDI-n volt olyan probléma, hogy kezdett elfáradt egy szelep, így még észrevenni nem is nagyon lehetett, de az élőadat már mutatta, hogy lemarad a valós nyomás az elvárttól, mivel kis keresztmetszeten kezdett szükni a nyomás, ahogy emelkedett a fordulat és nőtt a szállított levegő mennyiség, úgy lett egyre kisebb a nyomáskülönbség
4/4 A kérdező kommentje:
Geós turbó van rajta, elvileg nincs köze a vákumnak hozzá. Illetve már turbót cseréltünk, sajnos nem változott. Map szenzort is cseréltünk, semmi. :(
2021. dec. 12. 12:09
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!