Mi a véleményetek a mercedes-benz clk 200 kompressor cabrio-ról?
Első autónak vennék egy benzines mercedes clk 200 komressor 2000cm3-at ilyen 1998-2002-es változatokból.
Mi a véleményetek? Milyen típushibák vannak? autómataváltóst érdemes venni?
a válaszokat köszönöm.
Régi prémiumautó -> nem lesz olcsó fenntartani.
Ráadásul kabrió. Nekem is volt már két régi kabrióm, az egyiket nemrég adtam el - hacsak nem valami hibátlan példányt veszel a kínálat tetejéről, ennyi idősen már majdnem garantált, hogy lesz bajod a tetővel. Vagy szerkezeti, vagy elektronikai. És az sokszor nem olcsó, pepecselős munka amit kevesen vállalnak.
+ Ilyen autót csakis garázsban érdemes tartani. Egyrészt azért, mert vászontetős kabrió, másrészt azért, mert a CLK, és minden hasonló korú Mercedes nagyon erősen hajlamos a rohadásra.
Gyakorlatilag ez egy hobbiautónak a legjobb. Amúgy a CLK-val - kupéval, nem kabrióval - nekem is van tapasztalatom, egy barátom nagy Mercedes fanatikus, volt neki ilyen autója, 320-as volt. Baromi kényelmes, csendes, kellemes krúzolós-utazós autó. Automata volt 5 fokozattal, tipikus '90-es évek automata váltója - gondolkodós, komótos, de végzi a dolgát. Nem tudok pontos infót arról, hogy manuálisakban van-e kettőstömegű, illetve hogy az automata mennyire megbízható - barátomé jó állapotú, de több mint 350 ezret futott példány volt, a váltóval nem volt gondja és a motorral sem.
Első autónak én is hasonló kategóriájú autót vettem akkor - egy 1994-es BMW E30 320i kabrió volt az alany, akkor még nem voltak annyira aranyárban, mint most. Hát, mit mondjak - nagyon hamar vettem mellé egy napi használósat is, és a kettőt együtt fenntartani már hiába volt pályakezdőhöz képest elég jó keresetem, nem volt egy álom. El is adtam azt a kabriót egy évvel a megvétel után, pedig imádtam, de egyszerűen hátráltatott az életem egyéb területein a folyamatos problémáival, folyamatosan belelocsolt pénzzel. Aztán később vettem helyette egy E36 25i-t (akkor már E30 nem volt értelmes áron), még jobban is szeretem, mint az E30-at, jobb autó minden szempontból, és most már nem jelent gondot a fenntartása sem, mint második autó.
Ilyen kategóriájú autóra simán el fogsz locsolni évente akár sok százezret is, csak a karbantartásra, mert öreg, bonyolult technika, és nem olcsó a jó minőségű alkatrész, olcsó silányat meg bűn belerakni ilyen autókba, mert akkor már nem lesz az olyan jó, mint kéne legyen. Ha meg nem foglalkozol a kisebb gondjaikkal, úgy fel tudnak halmozódni, hogy a végén már utálni fogod az egészet.
Én utólag bánom, hogy nem alapból csak egy Corsát vettem (Corsa C volt, amit vettem a BMW mellé/helyett anno). Amint eladtam a BMW-t, hirtelen volt pénzem tovább képezni magam, tudtunk venni barátnőmmel egy pályázati telket amire most már lassan megépül a ház is... ezekben mind hátráltatott egy drága fenntartású autó, hiába imádtam.
Na nem papolok tovább. Gondold át. Amúgy nagyon jó autók, ha jól vannak tartva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!