Vw golf 4, vagy Suzuki SX4?
Golf IV-ből 1,5 millióért már bőven a legjobbak közül válogathatsz.
Sajnos a Golf IV a Wish-es Vindízelek körében elég gyakori, főleg a TDI, mert olcsón lehet belőle nagy füstöt meg némi plusz menést kihozni - ezeket kerüld el messziről. Egy gyárias példányt érdemes kifogni, szerencsére a kínálat tetején azért akad még ilyen is.
A Golf IV összességében egy kellemesebb, jobb minőségű autó, mint az SX-4, viszont lényegesen öregebb. Ráadásul a VW/Audi ebben az időszakban használta az újonnan prémiumérzetet adó, ennyi idősen viszont ocsmányul kopó soft touch műanyagokat a beltérben, ezek tényleg undorítóvá teszik az egyébként unalmas, de jó minőségű belteret.
Az SX-4 tipikus Suzuki: kicsit hangos, kicsit mindenhol olcsó, nem kifejezetten jó ránézni sem kívülről, sem belülről, de megbízható, és ha valami tönkremegy, az sem horror összeg. A Golfnál azért már előjöhetnek párszázezres tételek.
Minden alapvetően kis igényű autónál ott van ez a kockázati tényező, hogy ridegtartásban van, mert "há' ennek úccse kő semmi".
Az Octavia akkor még érezhetően olcsósított változat volt, egy kollégáméval sokat jártunk abból a generációból, hát azért azt nem tartom sokkal többre egy Suzukinál (viszont olcsó vagy sem - abból a kopós felületből ott sem spóroltak sajnos). Az újabbak már sokkal minőségibbek.
A Bora viszont echte Golf IV, ugyanazt kapod más bódéban.
Ha viszont kifogsz egy jól tartott Suzukit, annak nem kéne hogy ilyen baja legyen. Ez pont a hidegen padlózásból (mer' ez bírja), meg a nulla karbantartásból adódik.
Egyébként az 1,5 millió pont az az ár szerintem, ahol a legnagyobb szívás autót venni. Az igazán jó ÉS igényes autók itt még nincsenek, itt vagy faék "örökkémegy" autókat kapsz amiktől amúgy elalszik és/vagy undorodik egy kicsit is a környezetére igényesebb ember (Suzuki erre hibátlan példa), vagy az öregebb autók vannak, amik meg már a koruk miatt zsákbamacskák, mint amilyen a Golf IV. Gondolkodtam hogy milyen alternatívát tudnék mondani, ami kicsit jobb ezeknél, de nem nagyon tudok mit - a Corolla, ami beleesik ebbe az árba, pont nem egy igazán megbízható verda, Opeléknél az Astra H van, ami szerintem egy átlag japán minimálautónál semmivel nem jobb belülről, cserébe kevésbé megbízható (cégesként hajtottam anno még szinte újonnan, maga a borzalom volt, már attól is karcolódik és kopog benne minden ha csak csúnyán nézel rá), a Fordnak sem ez volt a fénykora, Mazdából meg pont nem fér még ki a 3-as második generációja, pedig az akár ajánlható is lenne...
Volkswagenéknél még a Golf V sem kivitelezhetetlen ennyi pénzből, de az meg szintén az örök Check Engine lámpa szinonimája.
Én konkrétan személy szerint 1-es BMW 116i-t vagy 118i-t vennék ennyiből, egyáltalán nem megbízhatatlan konstrukciók, és azért minőségben bőven többet tudnak mint a többi ennyiért elérhető kompakt autó, de ha olyan autót szeretnél amire sosem kell elkölteni 100-150 ezret, akkor ez sem a te választásod. 2-2,5 misiért már kicsit kinyílik a világ, én gyűjtenék még hozzá, ha lehet.
Nekem négyes golfom van, 1.9 tdi 90 lovas motorral, megbízható konstrukció, nagyon túl lettek tervezve, rendszeres olajcserével és karbantartással nagyon sokáig el tudnak menni nagyon kis fogyasztással is, bár bánom, hogy nem a 110 lovasak közül nézegettem, azok jobban mennek, de ugyanolyan megbízhatók. Egyedül a kuplung + kettőstömegű aminek a cseréje húzósabb ezeknél, turbó állapotára még érdemes odafigyelni, meg persze a kopó alkatrészekre. A legjobb, ha szép állapotú gyári, tuningmentes autót nézel, 1 millió körül már vannak ilyenek. A soft touch műanyag biztos nagyon jó volt 2 évtizede, ma már inkább undorító.
Kollégámnak pedig sx4-e volt, szerette, de panaszkodott arra, hogy nagyon hangos a motorja (1.5 benzin). Bentről láttam az autón, hogy azért jóval fiatalabb mint az enyém, jobban lehet kilátni belőle, mert magasabban ülsz, nagyobbak a tükrei, parkoláskor az sokat tud segíteni.
A golfon meglátszik a kor, de egyébként szervizelésnél nem kell tartani attól, hogy a gatyád rámegy
elöször is azt kéne eldöntened hogy diesel vagy benzines autóra van szükséged, ha ezt eldöntötted utána variálj a konkrét tipusokon.
Gondolom te az az autoanalfabéta vagy aki városban jár szinte csak évi 5000 kilométert és diesel.autót akar venni mert halotta hogy az kevesebbet fogyaszt
Ha eltaláltam akkor van egy rossz hírem, a diesel nem erre van kitalálva.
És amugy a fentartási költségeket össze se lehet hasonlítani egy 20 éves diesel golf és egy 10 év körüli benzines suzuki esetében
Ha a fentartási költségek és a magbízhatóság a fontos akkor tuti nem egy 20 éves dieselt vennék
Ott még a rozsda is bejátszik ám rendesen, ha meg valami müsszaki szarság van az autóval akkor meg aztán pengethestz rendesen...
tuti a suzukit venném
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!