Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vw golf 4, vagy Suzuki SX4?

Vw golf 4, vagy Suzuki SX4?

Figyelt kérdés
Autó vásárlás előtt állok, ez a 2 típus, amin gondolkozom. A Suzukit 1.5 motorral venném, ha a Golfot, azt 1.9 TDI-vel. Laikusként a Golf szimpatikusabb, mert talán jobban értenek hozzá, ismertebb, több az alkatrész lévén, hogy elég sokat látni belőle, több a bontott donor motor, stb. Plusz 1.5 millió környékén nézelődök. Én Golf-felé hajlok, de a Suzuki újabb, nyilván.
2021. nov. 21. 16:09
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
A Golf azért a maga idejében egy jobb minőségű, jobban összerakott autó volt, kérdés hogy mára ebből mi maradt meg. A Suzuki újabb, nagyobb eséllyel találsz jót, kevés km-el, ezért (meg az egyszerű konstrukció miatt) megbízhatóbb. Minden szerelő ért a Suzukihoz, rengeteg alkatrész van, ettől nem kell tartani. Az sx4 1.5 motorral azért egy kicsit sokat fogyaszt (8 körüli átlag), ha sokat mész akkor ez is számíthat.
2021. nov. 21. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Most nézem az 1.5 M15A kódú motort elég sokan szidják.
2021. nov. 21. 16:50
 3/10 anonim ***** válasza:
46%

Golf IV-ből 1,5 millióért már bőven a legjobbak közül válogathatsz.

Sajnos a Golf IV a Wish-es Vindízelek körében elég gyakori, főleg a TDI, mert olcsón lehet belőle nagy füstöt meg némi plusz menést kihozni - ezeket kerüld el messziről. Egy gyárias példányt érdemes kifogni, szerencsére a kínálat tetején azért akad még ilyen is.


A Golf IV összességében egy kellemesebb, jobb minőségű autó, mint az SX-4, viszont lényegesen öregebb. Ráadásul a VW/Audi ebben az időszakban használta az újonnan prémiumérzetet adó, ennyi idősen viszont ocsmányul kopó soft touch műanyagokat a beltérben, ezek tényleg undorítóvá teszik az egyébként unalmas, de jó minőségű belteret.


Az SX-4 tipikus Suzuki: kicsit hangos, kicsit mindenhol olcsó, nem kifejezetten jó ránézni sem kívülről, sem belülről, de megbízható, és ha valami tönkremegy, az sem horror összeg. A Golfnál azért már előjöhetnek párszázezres tételek.

2021. nov. 22. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Csak is gyári kinézetű kocsit nézek. Érdekes mód azt figyeltem meg, hogy kombi példány olcsóbb valamivel, illetve a Bora is. Vagy ott van még Skoda Octavia is, nem tudom mennyivel van minőségben a Golf alatt. Az SX4 nekem se a szívem csücske, meg szerintem a magyar annak idején úgy vette, hogy "Suzuki, erre nem kell költeni". Most bent vagyok egy SX4 csoportban, s látom mennyi poszt van, hogy hengerfejes lett a Suzuki, motorcsere/felújítás előtt az 1.5-ös stb, stb.
2021. nov. 23. 01:25
 5/10 A kérdező kommentje:
Egyébként az ALH kodú 90 lovasakat nézegetem.
2021. nov. 23. 01:45
 6/10 anonim ***** válasza:

Minden alapvetően kis igényű autónál ott van ez a kockázati tényező, hogy ridegtartásban van, mert "há' ennek úccse kő semmi".


Az Octavia akkor még érezhetően olcsósított változat volt, egy kollégáméval sokat jártunk abból a generációból, hát azért azt nem tartom sokkal többre egy Suzukinál (viszont olcsó vagy sem - abból a kopós felületből ott sem spóroltak sajnos). Az újabbak már sokkal minőségibbek.

A Bora viszont echte Golf IV, ugyanazt kapod más bódéban.


Ha viszont kifogsz egy jól tartott Suzukit, annak nem kéne hogy ilyen baja legyen. Ez pont a hidegen padlózásból (mer' ez bírja), meg a nulla karbantartásból adódik.


Egyébként az 1,5 millió pont az az ár szerintem, ahol a legnagyobb szívás autót venni. Az igazán jó ÉS igényes autók itt még nincsenek, itt vagy faék "örökkémegy" autókat kapsz amiktől amúgy elalszik és/vagy undorodik egy kicsit is a környezetére igényesebb ember (Suzuki erre hibátlan példa), vagy az öregebb autók vannak, amik meg már a koruk miatt zsákbamacskák, mint amilyen a Golf IV. Gondolkodtam hogy milyen alternatívát tudnék mondani, ami kicsit jobb ezeknél, de nem nagyon tudok mit - a Corolla, ami beleesik ebbe az árba, pont nem egy igazán megbízható verda, Opeléknél az Astra H van, ami szerintem egy átlag japán minimálautónál semmivel nem jobb belülről, cserébe kevésbé megbízható (cégesként hajtottam anno még szinte újonnan, maga a borzalom volt, már attól is karcolódik és kopog benne minden ha csak csúnyán nézel rá), a Fordnak sem ez volt a fénykora, Mazdából meg pont nem fér még ki a 3-as második generációja, pedig az akár ajánlható is lenne...

Volkswagenéknél még a Golf V sem kivitelezhetetlen ennyi pénzből, de az meg szintén az örök Check Engine lámpa szinonimája.


Én konkrétan személy szerint 1-es BMW 116i-t vagy 118i-t vennék ennyiből, egyáltalán nem megbízhatatlan konstrukciók, és azért minőségben bőven többet tudnak mint a többi ennyiért elérhető kompakt autó, de ha olyan autót szeretnél amire sosem kell elkölteni 100-150 ezret, akkor ez sem a te választásod. 2-2,5 misiért már kicsit kinyílik a világ, én gyűjtenék még hozzá, ha lehet.

2021. nov. 23. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Nem baj, ha alkalom adtán kell rá költeni, csak legyen kiszámítható.
2021. nov. 23. 17:21
 8/10 Elvilegszaki válasza:

Nekem négyes golfom van, 1.9 tdi 90 lovas motorral, megbízható konstrukció, nagyon túl lettek tervezve, rendszeres olajcserével és karbantartással nagyon sokáig el tudnak menni nagyon kis fogyasztással is, bár bánom, hogy nem a 110 lovasak közül nézegettem, azok jobban mennek, de ugyanolyan megbízhatók. Egyedül a kuplung + kettőstömegű aminek a cseréje húzósabb ezeknél, turbó állapotára még érdemes odafigyelni, meg persze a kopó alkatrészekre. A legjobb, ha szép állapotú gyári, tuningmentes autót nézel, 1 millió körül már vannak ilyenek. A soft touch műanyag biztos nagyon jó volt 2 évtizede, ma már inkább undorító.

Kollégámnak pedig sx4-e volt, szerette, de panaszkodott arra, hogy nagyon hangos a motorja (1.5 benzin). Bentről láttam az autón, hogy azért jóval fiatalabb mint az enyém, jobban lehet kilátni belőle, mert magasabban ülsz, nagyobbak a tükrei, parkoláskor az sokat tud segíteni.

A golfon meglátszik a kor, de egyébként szervizelésnél nem kell tartani attól, hogy a gatyád rámegy

2021. nov. 24. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

elöször is azt kéne eldöntened hogy diesel vagy benzines autóra van szükséged, ha ezt eldöntötted utána variálj a konkrét tipusokon.


Gondolom te az az autoanalfabéta vagy aki városban jár szinte csak évi 5000 kilométert és diesel.autót akar venni mert halotta hogy az kevesebbet fogyaszt


Ha eltaláltam akkor van egy rossz hírem, a diesel nem erre van kitalálva.


És amugy a fentartási költségeket össze se lehet hasonlítani egy 20 éves diesel golf és egy 10 év körüli benzines suzuki esetében


Ha a fentartási költségek és a magbízhatóság a fontos akkor tuti nem egy 20 éves dieselt vennék


Ott még a rozsda is bejátszik ám rendesen, ha meg valami müsszaki szarság van az autóval akkor meg aztán pengethestz rendesen...


tuti a suzukit venném

2021. nov. 24. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
9. Jogos a felvetésed, tényleg nem írtam, hogy konkrétan milyen használatban lenne a kocsi. 1 héten 5 naponta napi 80 km, országúti használatban lenne. Hétvégente nem lenne használatban a kocsi, illetve őszi, téli, s tavaszi szünetben. Még opció lenne az 1.6 PSA motoros SX4 is, de arról nincs sok infóm, ha jól tudom a dízel 307 Peugeot-ba, Mazda 3-ba is ez a motor van.
2021. nov. 24. 23:52

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!