Mit történhetett ha összecseréltem a polaritást az autótöltőn és a (-)t kötöttem a (+) ra és a (+) t a (-) ra?
A forditott polaritással lehet mindent tönkre tettél .
Szerntem valami elektro szakemberhez fordulj, nehogy több bajt csinálj.
Ha nem valami ős régi orosz vasmagos trafóval akartad tölteni akkor nagy valószínűséggel semmi baj nem történt.
Egy ami mikroprocesszor vezérlet töltő ezt a hibalehetőséget simán figyelembe veszi. Nekem pl CTEK töltőm van. Ilye esetben a hibajelző led világít rajta és el sem indítja a töltést hiába van a hálózati áramra rácsatlakoztatva.
Vagy az akku döglött meg teljesen, vagy az autóval volt valami eleve.
Egyiket se a fordított polaritás okozta szóval megnyugodhatsz.
Már az 5 ezer Ft-os lidl töltő is tudja, hogy fordított polaritással nem tölt. Szóval simán lehet, hogy az aksi nagyon rossz állapotú.
És este már 1 fok szokott lenni. Simán lehet, hogy meghalt. Enyém is így halt meg 5 év után, hidegben nem indított.
modern töltőkben van védelem ilyen esetekre; ha nem valami 20 éveset használtál, nincs gond
a leírtak alapján nem lemerült az akksi, hanem tönkre ment. Máskülönben bikázás működött volna.
A régi trafós töltőkben volt egy 4-5-amperes biztosíték, ha rátetted fordítva simán leverte, fordított polaritás meg még döglött akku, és esetleg megpatkolt trafós töltő esetében se kerülhet az autóra/fedélzeti számítógépre, az akku fordítva bekötve zárlatként viselkedik és a fesz 0-ra esik a töltő 2 végén, előbb ég le a töltő mintsem elkezdené fordítva tölteni.
Meg ha 2-300 amperes bikakábellel fordítva kötsz 2 akkut, pl bikázásnál fordítva teszed fel, akkor is inkább felrobban az akku...
Esetleg lúgos akkunál lehet fordított polaritással gond, de az más történet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!