Mi lehet a jobb a dízel motornak?
Tehát több soron le teszteltem, otthon elindulok, kiérek a faluból akkor 60 fokos a víz, felváltok 5 be, ráteszem a tempomatot 70 nél, forog a motor 1730 at és megyek. Kb 8 km er múlva éri el a 80 fokos üzemi hőt. 1.5 dci dízel. Ennek ennyi az üzemi. Viszont ha ugyan ezt teszem, kiérek a faluból, de 6 ba váltok fel, és 80 nál teszem rá a tempomatot. Forog 1650 et a motor, és kb 2 km vel hamarabb éri el a 80 fokot. Tehát km ben is hamarabb bemelegszik 6 osba meg időben is, mert 80 al kevesebb perc alatt teszem meg a távot. Tehát lényegesebben kevesebb ideig megy a motor mire eléri az üzemit. Viszont 6-ba 80 nál több üzemanyagot fogyaszt a pillanatnyi mutató szerint mint 5 be 70 nél. Valószínűleg ez is közrejátszik. Több üzemanyag elégetése több hőt ad. Viszont jobban is meg van terhelve a motor 6 ba 80 nál, mint 5 be 70 nél.
Reggel 5 kor indulok, nem megyek gyorsan a sötétben. Ez a két opció van. Ti melyiket választanátok? 5 be vagy 6 ba mennétek?
Jól van véresszájú lepontozós prof doktor nagyon műszaki gepesz szakertő 10-es.
Akkor ha történetesen nem zsír uj az autó es az olajpumpa mar nem 100%-os akkor könnyebben felépül a szűkseges olajnyomas a motorban. Nem tudjuk hany eves a kerdező kocsija, gyanítom nem regi amugy szóval lehet ez pont nem relevans neki.
De jol megasszontad es nagy király vagy!
2015 ös az autó. 70 ezer km van benne.
Igen ez az olajnyomás téma, ez is úgy működik, hogy a maximális olajnyomás van leszabályozva, hogy ne legyen mondjuk 8 bár nyomás 5-6 ezres fordulaton mert ha túl nagy a nyomás akkor pont az miatt nem lesz már meg a kenése a csapágyaknak, mert kimosódik...
Az olajnyomás az nem egy fix állandó dolog. Más az olajnyomás 1000 es fordulaton, meg más 3 ezren...
Mindegy hogy 100 százalékos e a szivattyú. Van egy minimum olaknyomás aminek meg kell lennie, mert amúgy tönkre menne a motor ugye, meg van egy maximális, ahol beavatkozik a szelep.
Viszont a kisebb fordulat jobban tud ártani terhelésen, mert kisebb az olajnyomás 1500 on mint 2 ezren, és 2 ezren nem is terhelődik annyira a motor mint 1500 on ha pl jön egy akár enyhe domb, vagy nagy szembeszél. Nagy dombnál meg visszaváltasz úgy is is. Ha kis fordulaton terheles akkor a dugattyúk képesek durván mondva keresztbe feszülve járni a hengerekben, ez századokat jelent csak, 1-2-3-4 századok, de ez képes kikoptatni a hengert kúposra is meg oválisra is, és ekkor lesz kompresszió vesztés, gyengébb lesz az autó, elkezdi enni az olajat, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!