Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a jobb a dízel motornak?

Mi lehet a jobb a dízel motornak?

Figyelt kérdés

Tehát több soron le teszteltem, otthon elindulok, kiérek a faluból akkor 60 fokos a víz, felváltok 5 be, ráteszem a tempomatot 70 nél, forog a motor 1730 at és megyek. Kb 8 km er múlva éri el a 80 fokos üzemi hőt. 1.5 dci dízel. Ennek ennyi az üzemi. Viszont ha ugyan ezt teszem, kiérek a faluból, de 6 ba váltok fel, és 80 nál teszem rá a tempomatot. Forog 1650 et a motor, és kb 2 km vel hamarabb éri el a 80 fokot. Tehát km ben is hamarabb bemelegszik 6 osba meg időben is, mert 80 al kevesebb perc alatt teszem meg a távot. Tehát lényegesebben kevesebb ideig megy a motor mire eléri az üzemit. Viszont 6-ba 80 nál több üzemanyagot fogyaszt a pillanatnyi mutató szerint mint 5 be 70 nél. Valószínűleg ez is közrejátszik. Több üzemanyag elégetése több hőt ad. Viszont jobban is meg van terhelve a motor 6 ba 80 nál, mint 5 be 70 nél.


Reggel 5 kor indulok, nem megyek gyorsan a sötétben. Ez a két opció van. Ti melyiket választanátok? 5 be vagy 6 ba mennétek?


2021. okt. 29. 13:28
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
38%

Jól van véresszájú lepontozós prof doktor nagyon műszaki gepesz szakertő 10-es.

Akkor ha történetesen nem zsír uj az autó es az olajpumpa mar nem 100%-os akkor könnyebben felépül a szűkseges olajnyomas a motorban. Nem tudjuk hany eves a kerdező kocsija, gyanítom nem regi amugy szóval lehet ez pont nem relevans neki.

De jol megasszontad es nagy király vagy!

2021. nov. 3. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
0%
Nem vagyok profdoktor csak szakoktató. Ha a motorolaj szivattyú (olajpumpa) nem 100%-os annyira hogy az miatt nincs hidegen elegendő olajnyomás akkor az a motor melegen első nap főtengelyes lesz.
2021. nov. 4. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
Miért akkor most mivan azzal a szeleppel? Hidegen ha nem jó kell neki egy nap, amikor majd tönkre megy a motor tőle? De majd csak melegen? Másnap? :) sajnalom, hogy offos lett a "párbeszéd"!
2021. nov. 4. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 A kérdező kommentje:

2015 ös az autó. 70 ezer km van benne.



Igen ez az olajnyomás téma, ez is úgy működik, hogy a maximális olajnyomás van leszabályozva, hogy ne legyen mondjuk 8 bár nyomás 5-6 ezres fordulaton mert ha túl nagy a nyomás akkor pont az miatt nem lesz már meg a kenése a csapágyaknak, mert kimosódik...


Az olajnyomás az nem egy fix állandó dolog. Más az olajnyomás 1000 es fordulaton, meg más 3 ezren...

Mindegy hogy 100 százalékos e a szivattyú. Van egy minimum olaknyomás aminek meg kell lennie, mert amúgy tönkre menne a motor ugye, meg van egy maximális, ahol beavatkozik a szelep.


Viszont a kisebb fordulat jobban tud ártani terhelésen, mert kisebb az olajnyomás 1500 on mint 2 ezren, és 2 ezren nem is terhelődik annyira a motor mint 1500 on ha pl jön egy akár enyhe domb, vagy nagy szembeszél. Nagy dombnál meg visszaváltasz úgy is is. Ha kis fordulaton terheles akkor a dugattyúk képesek durván mondva keresztbe feszülve járni a hengerekben, ez századokat jelent csak, 1-2-3-4 századok, de ez képes kikoptatni a hengert kúposra is meg oválisra is, és ekkor lesz kompresszió vesztés, gyengébb lesz az autó, elkezdi enni az olajat, stb.

2021. nov. 19. 06:51
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!