Mi lehet a jobb a dízel motornak?
Tehát több soron le teszteltem, otthon elindulok, kiérek a faluból akkor 60 fokos a víz, felváltok 5 be, ráteszem a tempomatot 70 nél, forog a motor 1730 at és megyek. Kb 8 km er múlva éri el a 80 fokos üzemi hőt. 1.5 dci dízel. Ennek ennyi az üzemi. Viszont ha ugyan ezt teszem, kiérek a faluból, de 6 ba váltok fel, és 80 nál teszem rá a tempomatot. Forog 1650 et a motor, és kb 2 km vel hamarabb éri el a 80 fokot. Tehát km ben is hamarabb bemelegszik 6 osba meg időben is, mert 80 al kevesebb perc alatt teszem meg a távot. Tehát lényegesebben kevesebb ideig megy a motor mire eléri az üzemit. Viszont 6-ba 80 nál több üzemanyagot fogyaszt a pillanatnyi mutató szerint mint 5 be 70 nél. Valószínűleg ez is közrejátszik. Több üzemanyag elégetése több hőt ad. Viszont jobban is meg van terhelve a motor 6 ba 80 nál, mint 5 be 70 nél.
Reggel 5 kor indulok, nem megyek gyorsan a sötétben. Ez a két opció van. Ti melyiket választanátok? 5 be vagy 6 ba mennétek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jól van véresszájú lepontozós prof doktor nagyon műszaki gepesz szakertő 10-es.
Akkor ha történetesen nem zsír uj az autó es az olajpumpa mar nem 100%-os akkor könnyebben felépül a szűkseges olajnyomas a motorban. Nem tudjuk hany eves a kerdező kocsija, gyanítom nem regi amugy szóval lehet ez pont nem relevans neki.
De jol megasszontad es nagy király vagy!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
2015 ös az autó. 70 ezer km van benne.
Igen ez az olajnyomás téma, ez is úgy működik, hogy a maximális olajnyomás van leszabályozva, hogy ne legyen mondjuk 8 bár nyomás 5-6 ezres fordulaton mert ha túl nagy a nyomás akkor pont az miatt nem lesz már meg a kenése a csapágyaknak, mert kimosódik...
Az olajnyomás az nem egy fix állandó dolog. Más az olajnyomás 1000 es fordulaton, meg más 3 ezren...
Mindegy hogy 100 százalékos e a szivattyú. Van egy minimum olaknyomás aminek meg kell lennie, mert amúgy tönkre menne a motor ugye, meg van egy maximális, ahol beavatkozik a szelep.
Viszont a kisebb fordulat jobban tud ártani terhelésen, mert kisebb az olajnyomás 1500 on mint 2 ezren, és 2 ezren nem is terhelődik annyira a motor mint 1500 on ha pl jön egy akár enyhe domb, vagy nagy szembeszél. Nagy dombnál meg visszaváltasz úgy is is. Ha kis fordulaton terheles akkor a dugattyúk képesek durván mondva keresztbe feszülve járni a hengerekben, ez századokat jelent csak, 1-2-3-4 századok, de ez képes kikoptatni a hengert kúposra is meg oválisra is, és ekkor lesz kompresszió vesztés, gyengébb lesz az autó, elkezdi enni az olajat, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!