Mi a különbség egy Suzuki Swift sedan 1.3 GC és egy Opel Corsa B 1.4 16V között?
Főként a motor teljesítményére vagyok kíváncsi. Az opelban jóval több a lőerő, a saját tömeget nézve 100kg-al nehezebb, össztömegben éppen csak 50 kg-al. Miben különbözik a két motor? Jobban kell pörgetni az opel motorját ,mint a suzukiét?
Nem műszaki adat különbségeket szeretnék olvasni, mert azt kitudom googlezni, hanem hogy érzésre melyiket jobb vezetni. Hogy autópályán mennyire lehet vele menni. Milyenek az előzések, van-e hozzá elég szufla, hogy könnyedén előzzön stb. Fogyasztásban melyik jobb (nem a gyártó által megadott értékekre gondolok, hanem hogy mit lehet kihozni belőle).
Örülök, ha segítetek tapasztalataitokkal, tudásotokkal, hogy ha váltok suzukiről erre az opelra, akkor mire számíthatok ezen a téren!
Az Opel egy hajszálnyival kényelmesebb és kellemesebb autó a Suzukinál.
Egy ilyen nagyon-nagyon vékony hajszálnyival.
Viszont nem fog mérhetően jobban menni, a Suzuki motorja pörgősebb. Az Opelban kevésbé félsz 130-nál, mert kevésbé papír a kasztni, egy fokkal kevésbé rohadt hangos, de csendesnek egy percig sem nevezném azt sem.
Nekem Suzukim volt, Corsa B pedig apósomnak van a mai napig ezzel a motorral, én nem váltanék, nem nagy a különbség a kettő között.
Az Opel egy literrel többet is eszik vegyesen, az fix.
Inkább váltanék Astra F-re, ha találsz abból egy szép állapotút. Az már tényleg egy jobb autó a Suzukinál, és nem kerül sokkal többe.
#1-es
Jól van na, lehet rosszul fogalmaztam... nem mondtam hogy ezekkel kényelmes pályázni vagy előzni (legalábbis nem erre akartam utalni).
Rendszeresen használom a swiftemet és van hogy nem merek belemenni egy előzésbe, mert nem hiszem hogy visszaérek, csak akkor előzök, ha tényleg nem jön semmi és messzire belátni. Elég rossz állapotban van már a jószág, ezért kímélem ilyesmiktől inkább. Pályán évente 2-3-szor használnám az autót. Települések közötti előzésre gondoltam, ha több lőerős autót veszek hasonló súlykategóriában, akkor talán könnyebbé, gyorsabbá tudna válni az előzésem.
#5
B Corsával ugyanúgy kétszer meg kell gondolni egy előzést, és lendületből csinálni. Azok a plusz lóerők nem fognak 70-nél az ülésbe nyomni.
#5: Ahhoz, hogy számottevően gyorsabban tudj előzni 60-70-80-as tempóról (gondolom ilyesmi a leggyakoribb), mint a Suzukival, kéne legalább 30-40 lóerővel több, és emellett ugyanilyen tömeg.
Ha már jobb, nehezebb autót nézel, akkor meg olyan 130-140 lóerő és felette az, ahol már tényleg magabiztosan tudsz előzni, ha egyébként ügyesen megtalálod a jó fokozatot. Dízellel lehet ez kevesebb is, a nyomaték itt többet számít, és egy jó turbódízelnek abból több van. Csak hát kérdés hogy ez mennyire ér meg neked egy nagyobb fenntartási költséget.
Hát, volt szerencsém nekem is Corsa B-hez meg masodik generációs Swifthez is. Én nem cserélnék, mert bár talán egy leheletnyivel kevésbbé kopogósabbak a müanyagok de nagyjából itt be is fejeződtek az erények a B Corsanal. Ha 1.0-s a Swift akkor van az 1.2-es Corsák dinamikai szintjén.
Egy C Corsát még megfontolnék valtasként, ezekhez kepest mar ugrás, de az se megy és amig anyámet rongaltam egyszerűen nem mentem vele tartósan 110 fölé még pályán sem annyira hangos volt a 75 lovas 1.2-es.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!