Fotengely ekszijtarcsa cserenel fennall a veszely hogy atugrik a vezerles ha valaki nem jolcsinalja?
Motortól függ. Előfordulhat, hogy például a lánckerék csak egy pici reteszre csúszik fel és az ékszíjtárcsa csavarján lévő persely szorítja fel a lánckereket a helyére. Ha nem húzod meg kellően erősen a csavart, akkor menet közben fellazulhat, a persely nem szorítja a lánckereket, erre az lecsúszik a reteszről és máris mindenfelé szállt a vezérlés. Sajnos ez tapasztalat, de hogy egy életre megtanultam, az biztos. Azokat a csavarokat általában nagy nyomatékkal kell lehúzni, minimum 200Nm, vagy annál is több, amit például egy csillagkulccsal, vagy általános 1/2 colos racsnis kulccsal soha nem fogsz tudni produkálni.
Szóval ha nem vagy biztos a dolgodban és/vagy nincs hozzá megfelelő szerszámod (hosszú nyomatékkulcs, illetve valamilyen rögzítő eszköz, hogy lehúzás közben ne forogjon el a főtengely), akkor inkább ne kezdj bele. Egy ilyen műveletet bármelyik szerviz megcsinál neked potom pénzért villámgyorsan.
A főtengely ékszíj tárcsára én ugy tudom hogy a hossz bordás szíj megy csak.
Nem tudom hogy van olyan autó amelyikre vezérműszíj menne.
Az ékszíjtárcsán az ékszíj megy, a bordáskeréken meg a vezérműszíj. :) Vagy lánckeréken a lánc.
Ahogy az 1-es írja, rendesen le kell húzni a csavarját. Nyomatékkulcs célszerű hozzá.
Ezt csak a főtengely rögzítésével lehet, ami általában célszerszámot igényel.
Ilyen berakom 1-be a váltót, nem játszik.
Van motor, aminél ezt a csavart 280nm-rel kell lehúzni.
Ilyet lazítottam le múltkor, ráhúztam a méteres csövet, már azt hittem, kiszakad a motor, de a csavar nem lazult meg.
Persze idővel engedett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!