Ebből az ördögi körből hogy lehet kilépni? Lottó, bankrablás...?
Van egy 16 éves autód, amin jönnek elő hibák mindig valami pártízezres tétel, vagy akár nagyobb javítási összegű is befuthat. Pénzed nincs lecserélni, marad a toldozás-foldozás. Ráköltöttél százezreket az évek során (vezérlés, futómű, kasznizás, hol ez hol az), közben még jobban öregszik. Hogy lehet ebből az ördögi körből kilábalni, és egy 6-8 évnél nem régebbi autót venni, amihez sokáig nem kell még nyúlni?
Már 2-3 évvel fiatalabbat, vagy azonos korút sem lehet venni 1 millió alatt értelmeset, mert tényleg nem.
Hozzátenném az autó tulajdonképpen munkaeszköz mert ingázós jármű, tehát üzembiztosság elvárt lenne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
munkahely váltás...
ha munkaeszköz, de nem termeled meg az autó fenntartási költségét, akkor ennek a munkának így nincs értelme
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
az igazsag az, hogy nagyon nagyon rosszul kozelited meg a problemadat...
a te problemad arra vezetheto vissza, hogy alacsony a kereseted (annyi a szerencsed, hogy a leirasod alapjan ez egyedul az auto fenntartasi nehezsegeiben mutatkozik meg)
szoval a valasz a problemadra: tobbet kell keresni
ha ez a jelenlegi munkahelyeden nem megy, akkor masik munkahely kell (vagy csinalsz magadnak sajatot/vallalkozast), ha pedig a palyadon belul nincs lehetoseg, akkor irany egy masik palya
aztan persze varhatod a csodat a lottotol, vagy almodozhatsz a bankrablasrol is, amit aztan soha nem fogsz megcsinalni, de egyik sem realisztikus alternativaja annak, hogy egyszeruen csak jobban keress egy jobb helyen
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem írtad, hogy milyen típus, de ezzel sok a baj, vegyél egy egyszerű autót. Pl. benzines Suzuki Swift.
Olyat, aminek nincs szerkezeti rozsdája. Üregvédőztesd le. Gyujtás kell neki, benzin és kompresszió. Ha eleve nem hengerfejes, akkor ezt viszonylag olcsó alkatrészek cseréjével el lehet érni. Vagy vegyél 1,3-as Fiestát. Azt 2008-ig gyártották. Láncos, nem kell rögtön vezérműszíj-cserével kezdeni.
Egyébként beírtad a költségekbe, hogy "vezérlés, futómű" (szilentek, csuklók, csapágyak). Ezek kopó alkatrészek. Minden autónál cserélni kell majd.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És ha lecseréled egy fiatalabbra akkor mi lesz? Előbb-utóbb cserélni kell egy drágább alkatrészt mint pl kettőstömegű, dpf szűrő, de a befecskendezésnél is felbukkanhat nagyobb kiadás.
Többet kellene keresni, le kell mondani az autóról, le kell cserélni egy egyszerűbb/olcsóbban fenntartható autóra mint pl az említett Swift.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Többet kell keresni.Keress jobb munkahelyet,vállalj másodállást,túlórázz.Ha nincs jobb munkahely képezd magad hogy több lehetőséged legyen.
Vagy a többi kiadásból lejjebb kell adni,spórolni hogy több maradjon hónap végén.
Tudom hogy a benzines lenne jó de azért lássuk be, 2-3 liter lehet a differencia a dízel javára fogyasztásban, ami még a mostani árakon is kb. 200 ezer forint különbség éves szinten futásunkat tekintve. Ennyit nyilván nem költök évente rá, ez igaz.
Na de nem is az én konkrét esetemet nézzük akkor, hanem általánosságban. Az emberek ezt hogy oldják meg ha beleesnek abba a csapdába amiben vagyok én is...? Egyértelmű a jobb munkahely opció, de nem hinném hogy ennyire váltogatnák a helyeiket az emberek. Akik kispénzűek pláne nem tehetik meg hogy ugráljanak. Ha megtehetnék, nem lennének kispénzűek...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!