Miért van az, hogy VW 1.9 PDTDI fűtési problémával küszködik? Mi annak az oka, hogy csak 1500-as fordulatól 2000-es fordulatig van langyos levegő fűtés helyett?
Vízpumpa mikor volt cserélve? Lehet, az keringet keveset.
Meg lehet, valami mágus beleöntött a hűtőbe hűtőtömítőt, az eléggé kiheréli a radiátorokat.
Illetve eléri-e az üzemi hőfokot a motor?
Fűtéscsapállító, fűtő-levegőcsövek...
Nálam opel dízelnél volt, hogy rosszul tömített a termosztát, és hajszálnyi lukon átengedett, emiatt nem melegedett fel a motor rendesen.
"A fűtéscsövek előremenő és visszatérő szakaszait kivezettem egy bi-polán cső segítségével egy edénybe, hogy lássam, hogy hogy fordul meg a hűtőfolyadék"
Üzemmeleg motornál próbáltad?
A hűtőfolyadék mehet a hűtő, a fűtőradiátor és közvetlenül a motor felé. Ezt a termosztátház és a termosztát osztja el. Le kellene szerelned a termosztátházat és megnézni, hogy nincs-e valahol eldugulva.
Elképzelhető az is, hogy a termosztát túl nagyra nyit és nincs olyan ellenállása, ami a fűtés felé terelné a vizet. Én már találkoztam ilyen utángyártott termosztáttal más autóban. (Ford)
Minden képpen megírom.
A vízpumpa nem tudom mikor volt cserélve, nálam még nem a kb fél év alatt.
Hűtőtömítő nyomaival nem találkoztam, szájjal át lehet fújni mind a radiátort, és a blokk felé is mindkét csonkot. Az üzemi hőfokot eléri mindkét termosztáttal, hozzáteszem a régivel ami korábban benne volt, hamarabb eléri a 90 celius fokot, és mint a cövek ott megáll.
Nálam felmelegedik rendesen, csak a forró vizet nem forgatja át a fűtő radiátoron.
Ha nagyra nyítna, akkor a nyitás pillanatáig működnie kellene, és csak nyitás után kellene a fűtésnek szétesnie a forróvíz hiánya miatt.
Ma még a termosztátot is kivettem teljesen. De nem változott semmit. A termosztátot már én cseréltem ki, mert bíztam benne, hogy csak az vacakol, de tévedtem. Holnap visszateszem a régit, mert azzal hamarabb melegedett. Nem az volt a hibás. Ami még gyanus nekem, az a pd pumpa alatt lévő vízcső elosztó műanyag ház, amibe a vízhőfok jeladó is van. Onnan ágazik le a fűtő és hűtő radiátor, a motorolaj szűrő alatti hűcserélő. Na konkrétan a hőcserélő hideg indítás után kb 1-2 perc alapjárat után már langyos vizet forgat. Ebbe a vízcső elosztó műanyag házban nem kellene lennie valami termosztátnak, vagy valaminek, ami tereli a folyadékot megfelelő irányba?
"Ha nagyra nyítna, akkor a nyitás pillanatáig működnie kellene, és csak nyitás után kellene a fűtésnek szétesnie a forróvíz hiánya miatt."
Ebben igazad van. Amíg a termosztát zárva van, vagyis a motor beindítása után szinte azonnal, melegednie kellene a fűtéshez menő és visszajövő csöveknek. Ez így van?
Itt vannak sematikus rajzok VW csoportos hűtőrendszerről. Talán a Tied is hasonló:
Nekem csak üzemmeleg motornál kezd fűteni és akkor is csak abban a szűk fordulatszám tartományba tehát gondolom akkor, amikor kinyit a termosztát.
Megnéztem az audi fűtési diagramját, nagyon hasonló, viszont pont a fűtési körben van különbség. A audinál a hengerfejből kilépő forróvíz megy a fűtőradiátorba, majd onnan sorosan kapcsolva lép be az olaj hűcserélőjébe, majd vissza a blokk irányába. Nekem két párhuzamos vizköröm van, ami egymástól "független". Még arra is gondoltam, hogy fel van cserélve a fűtőradiátor és az olaj hőcserélő, viszont nem egyforma a csövek átmérője, tehát nem lehet felcserélni. :-(
Lehet, hogy valami VW PDTDI fórumban meg kéne kérni a tagokat, hogy fényképezzék le a hűtőcsöveket. Hátha a korábbi tulaj valami drágább elágazó csö helyett berakott valami olcsóbbat és átvariálta a rendszert.
"Ami még gyanus nekem, az a pd pumpa alatt lévő vízcső elosztó műanyag ház, amibe a vízhőfok jeladó is van. Onnan ágazik le a fűtő és hűtő radiátor, a motorolaj szűrő alatti hűcserélő."
Az ábrán én úgy látom, hogy 5/7-es dobozból van egy kimenet a fűtés és van egy kimenet a hűtő felé. De ha hideg a motor, akkor a hűtő felé nem tud menni a víz, mert a kimenetét zárja a termosztát. Még az megvariálhatja a dolgot, hogy a termosztátok nagy fordulatra is szoktak egy másik irányba nyitni, hogy legyen valami kényszerhűtés a nagy terhelésekkor.
Szóval nem tudom.
Levettem azt a bizonyos műanyag elosztó házat, belekukkantottam, de semmi rendellenes dolgot nem vettemészre, egy teljesen üres, egyszerű minden irányba átjárható müanyag ház, ami tiszta volt, vissza is tettem, slaggal átmosattam az egész rendszert külön külön egységenként, hozott ki egy kis trutyit, de nem volt vészes. Összeraktam. a helyzet nem változott.
Arra a következtetésre jutottam, lehet hogy már kopott a vízpumapa lapátja, és nincs meg a kellő nyomás és vízhozam, ahhoz, hogy a fűtőradiátor felé megorgassa a vizet. Ezt a lehetőséget már az "1" hozzászóló is felvetette. Úgy néz ki ráérzett.
A nagy hűtő köre felé könnyebbenen átfordul, ha nyit a termosztát, addig meg az olajhűtőfelé fordítja meg. Érdekes még az is, hogy ha elszorítom az olajhűtő felé vezető gumicsövet, hideg motornál, tehhát zárt termosztátnál, akkor elvileg rá lenne kényszerítve a fűtőkör felé való áramoltatásra, viszont akkor is csak "pisil", tehhát nem változik.
A vízpumpa cserét meg egyenlőre napolom, mivel a vezérlést is bontani kell hozzá, és már akkor érdemes az egész szettet cserélni, ami nem csak egy vízpumpa ára.
Ha valakinek van még valami ötlete, azt jelezze, mert lehet nem néztem meg valamit, vagy elkerülte a figyelmem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!