Akiknek ugrott már át a vezérlés ők mit tapasztaltak olyankor?
Igaz hogy akkor az első kerekekkel besatuzik az autó vagy ez nem igaz? Valaki mondta nekem..
Mit fogok tapasztalni olyankor?
Csak simán leáll, otthagy az út szélén ,elkezd kopogva járni a motor, használhatatlan lesz és ennyi? Vagy tényleg hirtelen lefékez olyankor a kocsi?
Akivel történt már ilyen az légyszi ossza meg a tapasztalatait.
Láncos vezérlés egyébként.
25/n
Ne aggódj Szilvike, a Yarisban szíj van, nem lánc mint a németekben.
A szíj szakadni tud de annak is megvannak a maga veszélyei.
Minden attól függ, hogy mennyit ugrik meg a vezérlés. Be nem fog satuzni, inkább csak megtorpan aztán elkezd veszettül csattogni a motor. Az a minimum, hogy ilyenkor a szelepek elgörbülnek, esetleg a dugó teteje is beszakad, így kompresszió hiányában a motor működése is leáll és kuka az egész. Nem tudsz mit csinálni, mint kuplungot benyomva az út szélére gurulsz és hívod a trélert.
Apám párszor megugrasztotta az 1200-es Zsigulink vezérlését, mert neki az volt a mániája, hogy az utcába bekanyarodás előtt vissza kettesbe, majd leugrott a kuplungról, és neki az új lánc sem volt akadály. Már rutinosan cseréltem az elgörbült szelepeket.
Van olyan benzines, aminél simán átfordul a motor, ha ugrik, szakad a vezérlés.
Yaris nem tudom milyen.
De általában a gyártók direkt kikönnyítenek bizonyos alkatrészeket ilyen helyzetekre, pl vezérmű bordáskerék, himbák, vezérműtengely, stb.
Aztán van, amikor nem, na ott szakad szét az egész motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!