Hatásos egy ilyen fűtés a hideg reggelekre?
Minden reggel csak az után kapcsolok fűtést a kocsiban, miután felmelegszik a hűtővíz. A motor kopásàt szeretném ezzel csökkenteni. Mivel kisköbcentis dízelről van szó, eltelik 8-10 perc is 10°C-ban, mire felmelegszik. Télen ez ugye még lassabb szokott lenni.
Próbált már valaki ilyet? Ülés alá tenném, érezhetően adja a meleget?
Nem a motor kopását szeretném ezzel megelőzni, arra ott van az, hogy nem fűtök az út elején.
Az utasteret melegítem vele, mi mást? Nem akarom az olajteknőre állítani.😂
Egyébként oktatáson mondták, hogy jót tesz a motornak, turbónak, ha minnél hamarabb üzemi hőfokon vannak. Ezek szerint nem fűt viszontjól, nagyobb áramerősséget viszont nem bír el a szivargyújtó.
"Nem a motor kopását szeretném ezzel megelőzni, arra ott van az, hogy nem fűtök az út elején"
Az tök mindegy mert ha már van fűtés akkor üzemi hőmérsékleten van a motor.
Hát, ha ti mondjátok.
Nekem tisztán rémlik 3 éve ahogy az oktató mindig váratott indítás után, meg ott is fagyoskodtunk amíg 90°C-ig fel nem ért a muatató hegye.
Az oktatok között is van sok fafejű.
Arra gondolsz amúgy, hogyha nem kapcsolod fel a fűtést, akkor 500 méterrel hamarabb eléri az üzemi hőfokot a motor, és 500 méterrel kevesebbet fog hideg motorral menni az autó. Hatalmas bravúr, wow.
150 W lófhasz esti fénnyel. Kb. mintha teamécsessel akarnál befűteni.
Ha ennyire rettegsz a motorkopástól, akkor fűtött garázs, elektromos motormelegítő vagy állófűtés a megoldás.
Értem mire gondolsz.
A fűtést addig nem akarod felnyomni ameddig nem melegszik fel a hűtővized üzemi hőfokra. Ha a fűtést tolod neki közben akkor is melegszik csak lassabbak ugye, és azt akarod hogy előbb a motor melegedjen be rendesen aztán nyomod neki a fűtést. Abban igazad van hogy megvárod mire bemelegszik minden. Nekem is volt dízelem és valóban ha mínuszok voltak akkor kellett nekem is jó 10 perc mire minden bemelegedett úgy hogy túl voltam már 5-6 km-en és persze akkor is még csak langyosodott inkább.
Ez az eszköz amit vásárolni szeretnél arra lényegében sz@rt sem ér amire akarod használni. Ülés alatt maximum a lábadat melegítené valamennyire. Ennél többet ér az ha veszel inkább egy ülésre tehető fűtést amit csatakoztatsz a szivargyújtóra és akkor addig az melegíti a segged meg a hátadat tehát téged. Arra ez így tökéletes lenne és többet érnél. Amit belinkeltél ez arra lenne jó hogy a műszerfalra feldobod és valamennyire fűtse a szélvédőt hogy könnyebben leolvadjon róla a jég és ne párásodjon be, ez arra jó arra van tervezve. Csak ezzel is az a gond hogy képes hirtelen meleget adni ami végett a szélvédő berepedhet és akár törhet is. Egyik ismerősöm járt így hogy betette a műszerfalra beindította az autót és melegítette a szélvédőt belülről hogy ameddig letakarítja a havat az autóról addig melegedjen meg ne párásodjon be, a vége az lett hogy a hirtelen hőváltozás miatt bepattant és lett egy jó nagy repedés.
A lábadra fújhat egy kis meleget. De egy ülésfűtés, akár csak egy olcsó utólagos is, többet ér. Ahogy mondták.
Egyébként, ha jár a hideg motor, akkor minden elektromos terhelés csökkenti a kopását, mert hamarabb bemelegszik. Bár 150W nem sokat számít mondjuk egy ablakfűtéshez vagy az autó mozgatásával járó terheléshez képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!