Letapadt olajlehúzó gyűrűket hogyan lehet felszabadítani, motormegbontás/gyűrűzés nélkül?Lehetséges egyáltalán?
Eddig egy motornál találkoztam ilyennel, opel, Y17DT isuzu motorosnál, de ott eléggé megfőzték a motort.
Azért ragadt le, mert a deformálódott dugattyúk összeszorították a gyűrűket. Csavarhúzóval tudtam csak kipiszkálni, ütögetve kalapáccsal. Felesleges volt, mert motort kellett cserélni, elrepedt a blokk a hengerfalnál.
Jópár motort szétszedtem már, de egészséges, nem megfőzött motornál leragadt gyűrűkkel nem találkoztam soha.
Főleg az olajlehúzók alatt van egy rugós feszítő, ami brutál módon feszíti a hengerfalnak.
Kompressziót kell mérni, az megmondja, mi a probléma. Bár lehet nem záró szelep is.
Gondolom híres költőnk idézetével élve, a kipufogód "kékítőt old az ég vizében".
És folyamatosan teszi, nem csak indításkor pár másodpercig.
Ha így van, akkor valóban az olajlehúzónál lehet a gond.
De nem biztos, hogy letapadás miatt.
Kompresszió jó?
Igen ilyenkor általában ez a szöveg, "letapadt" az olajlehúzó gyűrű.
És ritkán igaz.
Van, hogy úgy körbekokszosodik, hogy tényleg nem tudja a rugóerő odanyomni a hengerfurathoz. De gyakoribb az, hogy az a gyűrű törött, kopott, tömítetlen.
És ez szétszedés nélkül nem derül ki.
Meg lehet próbálni ezt a cuccot, közvetlenül olajcsere előtt meleg motorról az öreg olajhoz betöltve, pár percet megjáratva.
Van rá esély, hogy megindul. Nem nagy, de van.
Ha tényleg letapadás a gond egyáltalán.
De gyanítom, hogy nem.
Ha megér neked a próba egy ilyen pár száz forintos lötyit meg egy komplett olajcserét (mert itt az átmosás után azonnal olajcsere kell), arra, hogy kis eséllyel rendbehozza, akkor hajrá.
#4
"látszik, hogy olajsaras mindegyik."
Egy tisztító kezelés ésszerűnek tűnik. Nem azért, mert biztos megoldást kínál, hanem mert annyival olcsóbb, mint a motorgenerál, hogy megéri a próbálkozás.
Lehet olyan tisztító folyadék, mint amit Wadmalac ajánlott. De van a Mannolnak ennél célzottabb terméke is: A Motor Doctor fantázianéven futó olajcsere előtti adalék.
Vagy ha rászánsz egy kicsit többet, úgy tűnik, hogy a XADO nevű amerikai cég is foglalkozik a problémával. Van egy termékük, amit egyenesen a dugattyúra kell ráönteni és rajta hagyni. Szerintem ez jól hangzik.
Ha kipróbálod valamelyiket, megírod majd az eredményt? Ha az endoszkóp a sajátod, akkor szemmel is le lehet ellenőrizni, hogy van-e változás. Nagyon érdekes lenne megtudni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!