Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Letapadt olajlehúzó gyűrűket...

Letapadt olajlehúzó gyűrűket hogyan lehet felszabadítani, motormegbontás/gyűrűzés nélkül?Lehetséges egyáltalán?

Figyelt kérdés

2021. szept. 23. 21:21
 1/5 anonim ***** válasza:
91%

Eddig egy motornál találkoztam ilyennel, opel, Y17DT isuzu motorosnál, de ott eléggé megfőzték a motort.

Azért ragadt le, mert a deformálódott dugattyúk összeszorították a gyűrűket. Csavarhúzóval tudtam csak kipiszkálni, ütögetve kalapáccsal. Felesleges volt, mert motort kellett cserélni, elrepedt a blokk a hengerfalnál.

Jópár motort szétszedtem már, de egészséges, nem megfőzött motornál leragadt gyűrűkkel nem találkoztam soha.

Főleg az olajlehúzók alatt van egy rugós feszítő, ami brutál módon feszíti a hengerfalnak.

Kompressziót kell mérni, az megmondja, mi a probléma. Bár lehet nem záró szelep is.

2021. szept. 23. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 krwkco ***** válasza:
Miből gondolod, hogy le van tapadva?
2021. szept. 24. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Wadmalac ***** válasza:

Gondolom híres költőnk idézetével élve, a kipufogód "kékítőt old az ég vizében".

És folyamatosan teszi, nem csak indításkor pár másodpercig.


Ha így van, akkor valóban az olajlehúzónál lehet a gond.

De nem biztos, hogy letapadás miatt.

Kompresszió jó?


Igen ilyenkor általában ez a szöveg, "letapadt" az olajlehúzó gyűrű.

És ritkán igaz.

Van, hogy úgy körbekokszosodik, hogy tényleg nem tudja a rugóerő odanyomni a hengerfurathoz. De gyakoribb az, hogy az a gyűrű törött, kopott, tömítetlen.

És ez szétszedés nélkül nem derül ki.


Meg lehet próbálni ezt a cuccot, közvetlenül olajcsere előtt meleg motorról az öreg olajhoz betöltve, pár percet megjáratva.

[link]


Van rá esély, hogy megindul. Nem nagy, de van.

Ha tényleg letapadás a gond egyáltalán.

De gyanítom, hogy nem.


Ha megér neked a próba egy ilyen pár száz forintos lötyit meg egy komplett olajcserét (mert itt az átmosás után azonnal olajcsere kell), arra, hogy kis eséllyel rendbehozza, akkor hajrá.

2021. szept. 24. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
QG15DE Nissan Almera. Sajnos ez a típushibájuk 200.000 km környékén, letapad az olajlehúzó. Füst (még) nincs. De fogy az olaj, kivettük a gyertyákat, endoszkóp kamerával benéztünk a dugattyúkhoz, sajnos látszik, hogy olajsaras mindegyik.
2021. szept. 24. 17:36
 5/5 krwkco ***** válasza:
100%

#4

"látszik, hogy olajsaras mindegyik."

Egy tisztító kezelés ésszerűnek tűnik. Nem azért, mert biztos megoldást kínál, hanem mert annyival olcsóbb, mint a motorgenerál, hogy megéri a próbálkozás.

Lehet olyan tisztító folyadék, mint amit Wadmalac ajánlott. De van a Mannolnak ennél célzottabb terméke is: A Motor Doctor fantázianéven futó olajcsere előtti adalék.

[link]

Vagy ha rászánsz egy kicsit többet, úgy tűnik, hogy a XADO nevű amerikai cég is foglalkozik a problémával. Van egy termékük, amit egyenesen a dugattyúra kell ráönteni és rajta hagyni. Szerintem ez jól hangzik.

[link]

Ha kipróbálod valamelyiket, megírod majd az eredményt? Ha az endoszkóp a sajátod, akkor szemmel is le lehet ellenőrizni, hogy van-e változás. Nagyon érdekes lenne megtudni.

2021. szept. 24. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!