Tucatnyi 1.2-es Skoda Fabia kombi van a hahu-n 1.5 millióig, de az 1.4 nagyon ritka. Tényleg ilyen rossz az 1.2-es, vagy használótól függ az egész?
Ennek szerintem semmi köze nincsen ahhoz, hogy jó vagy rossz-e. Azért van rengeteg 1.2 és nagyon kevés 1.4 a piacon, mert rengeteget adtak el 1.2 motorral és csak keveset 1.4-gyel. A Fabiaba ugyanazok az 1.4-ek kerültek, mint például a VW Poloba és ha a Polora keresel rá, akkor ott meg azt fogod látni, hogy rengeteg az 1.4-es, de nagyon kevés az 1.6-os, egyszerűen azért, mert a legtöbb Polo 1.4-gyel lett eladva, nem pedig 1.6-tal.
Egyébként hogy jó-e vagy sem, a korabeli TSI-nek sok baja volt, azt felejtsük el. Az 1.2 HTP... hát arról semmi konklúzív nincsen. Az az a motor, aminek állandóan baja van, mégsem megy tönkre soha. Elég gyakran hajlamos valami hibát produkálni, például a gyújtótrafó egy gyakori meghibásodás, olajat is hajlamos enni, stb. De mindezek ellenére az ember hajthatja vakulásig és soha nem fog megdögleni. Ismerek személyesen olyat, akinek 1.2 HTP Fabiája van, autópályán üti-vágja állandóan, de mindeközben annyit nem hajlandó megcsinálni, hogy időnként ránézzen az olajra, vagy legalább elvigye szervizbe átvizsgáltatni. Múltkor például 2 liter olajat kellett ráönteni, mikor összvissz 2.9 liter kell bele. 1 liter olaj sem volt benne, úgy használta és semmi baja nincs. Mármint persze van, olyan hengerfejes mint az állat, de most komolyan 0.9 liter olajjal nem sült be az egész, hát ez azért valami.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!