Halogén helyett mennyire éri meg a felárat a xenon/LED?
Nemrég váltottam kocsit, halogénről xenonra. Sokkal szebb fényt ad. Az hogy megéri-e neked, döntsd el te magad.
"Pár éves, full extrás" autóban szerintem nem halogén lámpa van.
Nekem az előző autómban kanyarkövető bixenon volt, a mostaniban led-mátrix. Amikor átülök a halogén fényszórós céges autóba és sötétben kell vezetnem, olyan érzés, mintha vakon tenném. Akinek csak halogén volt, neki fel sem tűnik és úgy van vele, hogy jó az nem is érti miről írok. De a jót nagyon könnyű megszokni és visszaülve látszik az óriási kontraszt. Az is furcsa a sima halogénnél, hogy kanyarban nem az utat hanem a szemközti domboldat világítja. Ennek az ellenkezőjét a ténylegesen fizikailag elforduló kanyarkövető fényszóróknál szoktam meg.
Ha van rá lehetőséged, belefér a keretbe (a sok full extra mellett) akkor kérj mindenképp jobb fényszórókat. Szerintem megéri. Főleg akkor ha nem kizárólag városban vezetsz.
Xenon vs. LED: A xenon a régebbi technika, de az én szememnek valahogy kellemesebb volt a lednél. A fénye egyenletesebb és kevésbé kontrasztos. Emiatt több órás út alatt kevésbé fárasztja a szemet. A Led-mátrixot is sokan dicsérik, de nekem annyira nem jön be, a xenont visszasírom. Ezzel is jól látni, persze, de nem olyan egyenletes és hosszú távon még a visszavert fénye is elég vakító. Szóval én a xenont választanám ha olyan autót veszel, amit még gyártanak vele. Ha ez nem elérhető akkor LED. Legutolsó sorban vennék sima halogént. Bár az újabb projektoros halogének talán picit már jobbak a hagyományos társaiknál.
“ "Pár éves, full extrás" autóban szerintem nem halogén lámpa van.”
Nekem a 21 éves “játszós” autómban is xenon van. Nem barkácsolt, hanem gyárilag.
Ha azt nézzük, hogy évekig nem kell cserélni, megéri. De a fénye is jobb.
A halogéneket manapság fél évente cserélgetem.(nem kínai xart, hanem osram, meg hasonlókat) Az öreg autóban 6 év után ment ki a xenon, kicseréltem, annak is van már 4 éve.
És került 35 euróba, míg egy alap, nem homashitás h4 vagy h7 kerül 8-10 euróba évente 2-szer.
LED *mátrix* kérdéses szerintem, mert pl az Audinál másfél milliós felára van és bár tényleg jó cucc, azért használhatóságában nincs sokkal előrébb mint a sima automatán fel/lekapcsoló refi (legyen akár LED akár Xenon).
Hogy nekem LED vagy Xenon közül melyik tetszik jobban, az szerintem elsősorban attól függ, hogy hogy néz ki maga a lámpatest hozzá. Mostani autóm Xenonos, mert egyszerűen szerintem szebb a lámpatest.
"“ "Pár éves, full extrás" autóban szerintem nem halogén lámpa van.”
Nekem a 21 éves “játszós” autómban is xenon van. Nem barkácsolt, hanem gyárilag."
Ez igazán örvendetes, de a kérdés szempontjából annyira nem lényeg szerintem... De ha már szóba hoztad a kanyarkövető bixenon nekem is egy 2005-ös, tehát ma 16 éves autóban volt. Szintén gyárilag, nem utólagos házi-barkács. És egyáltalán nem valami méregdrága prémium autóra kell gondolni: egyszerű alsó-középkategóriás átlag autótípus. Ma meg már egy egyszerű városi kisautó is kérhető led-fényszórókkal. Az alsóbb kategóriákban is elterjednek idővel az újabb technikák. Ami régebben ritka és drága extra volt, az egyre inkább általánosan elterjedté válik.
Az egyik fő különbség nyilván a fényerő, de a másik hogy Xeonon/LED lámpa csak automatikus szintszabályozással kaphat engedélyt, vagyis nem csak arról van szó, hogy a gyártó berak egy más technológiájú lámpatestet, hanem az egész világítási rendszer át van tervezve. Pont azért világít az összes 10 évesnél idősebb elhanyagolt magas felszereltségű Audi, Honda és tsai. a szembe jövő szemébe, mert ez az automatikus szintszabályozás elromlott és a tulaj nem vesz tudomást róla vagy nem is érti, nem is tud róla, hogy miért a futóművön kell alkatrész cserélni, ha ő a lámpát szeretné átállítani.
Halogén izzósból mai napig automatikus szintszabályozás nélkül gyártják a legtöbb autót, s pont azért nem lesz soha legális a retrofit LED átalakítás, mert hiába rakható be a H1-es halogén izzó foglalatába a H1-es LED, ha nincs meg hozzá a magasságállító szerkezet.
#9 Ez nem teljesen igaz, a legtöbb LED meg xenon valóban automatikus szintszabályozású, de pl. az én bi-LED-es autóm nem, abban ugyanúgy tekergetni kell, mint egy halogénesnél.
Szerintem megéri, jobban lehet látni vele, hosszabb az élettartama.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!