Renault LAGUNA facelift már megbízhatóbb?
A II. generációs Lagunáról azt a véleményt hallottam egyszer, hogy akkoriban kategóriájában a világ legjobb autója lehetett volna, ha az elektronikáját rábízzák valamelyik japán autógyár mérnökeire. Teljesen egyetértek ezzel. Nekünk egy 2005-ös évjáratú ráncfelvarrás utáni Lagunánk van.
Előnyei:
a motor erőteljes, nyomatékos, és közben csendes, alig hallani rajta, hogy dízel. Normális vezetési stílusban 6.5 l/100 km fölé nehéz vinni a fogyasztását. Még 4 biciklivel a tetején is 7 liter körül alakult, ha pedig figyel rá az ember, 6 liter alatt lehet tartani. Rekordom 5.0 l/100 km, az Alföldön.
Most, 350 000 km,
A futómű nagyon jó, lágyan rugózik, nem billen nem, bólint, áll az úton, mint egy deszka. Jó utakra tervezték, de ott nagyon szépen megy.
Az utastér nagyon kényelmes, hosszú úton sem gémberedik el az ember. Hátul is kényelmesen el lehet férni. Nagy csomagtartó, 5 ember csomagja is simán belefér. A tetején pedig bicikli, síléc, kajak, szörfdeszka, ... sok minden utazott már.
Problémák:
az elektronikájával tényleg voltak gondok. Meglehetősen el van bonyolítva. Visszatérő problémája volt sokáig, hogy a számítógép időnkét elvesztette az egyik hőmérsékletjeladó jelét, amitől a vezérlés megbolondul. Többszöri próbálkozás után találták meg azt a csatlakozót, ami a problémát okozta.
A kártyaolvasó hibája típushibája volt ennek a modellnek, mára szinte mindegyikben cserélni kellett. De a kártyában levő nyomógombok sem tartanak örökké, úgy öt évente új kártyát kell hozzá rendelni. A mi autónk már a harmadik kártyájával jár.
Az ajtónyitás érzékelőjével is voltak gondok, nem érzékelt, így a központi zár sem nyílt, ha a bal-első ajtók kinyitották. De nem Renault volna, ha ez egy sima kapcsoló lenne. Az ajtózármotorba van integrálva, így azzal együtt lehetett cserélni.
A hátsó szilenteket már kétszer cserélték az autóban. Egyszer a hátsó hidat hegeszteni kellett.
Autó egyik fékhengerét cserélték úgy 340 000 km kerül Ezen kívül mindegyik fődarab eredeti.
Az autót 15 évesen, 350 000 km után nyugdíjaztuk. De nem adtuk el, most is megvan és időnkét használjuk. Épp most van szerelőnél, mert vizsgázik. Úgy néz ki, nem kell rajta javítani semmit, simán levizsgázik.
4-es vagyok: igen, valóban, semmi rozsda nincs rajta eddig. Pedig úgy 5 évig szabadban parkolt.
Még egy probléma, ami történt az autónkkal: a bal első ajtó nyitáshatárolója kiszakadt a karosszériából... pedig nem feszegettük. A szakszervizben valami horribilis összeget mondtak a javítására. A karosszérialakatos pedig 7000 Ft-ért meghegesztette. Azóta is jó...
Még valami: a Renault Laguna II volt az első autó, ami a NCAP törésteszten 5*-os minősítést ért el. Az akkori Volvo V70-est megelőzte ebben. Utána a Volvo is beleerősített.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!