Ezek az autók miért ennyire olcsóak?
Van megjelenése, stílusos, elgáns, V6os 2 literse 150 lovas motor duruzsol alatta.
Mégis szarért-hugyért lehet vinni őket.
Vannak típushibák?
Mert az a tökéletes állapot nem annyira tökéletes és a jó motor sem annyira jó.
Lábon elvihető de azért szállításban tud segíteni🤦🤦
Sokan félnek tőle, és teljes joggal.
Már alapjába véve ott van az a tény, hogy nem nagyon találni még egy olyan modern "átlagautót", aminek ennyire hányattatott sorsa volt.
1999-től elkezdték gyártani még a BMW tulajdona alatt Cowley-ban. 2000-ben a BMW megvált a márkától (a Minit tartotta meg a Rover Group-ból - mint látjuk, bejött nekik -, a Rover ment a Phoenix-nek, a Land Rover meg a Fordnak), így a 75 gyártása is átkerült Longbridge-be. Ott még úgy egy évig gyártották kis módosításokkal, de nagyjából eredeti formájában, aztán jött a Project Drive néven futó költségcsökkentés, és szép lassan az eredetileg tényleg nagyon jó autót sikerült sok téren elrontani.
Vannak betegségeik, amiknek egy része a kortárs BMW modellekkel közös: a szélvédőtől a vízelvezetők hajlamosak eldugulni, ha elég sok víz gyűlik össze, akkor a pollenszűrőn kívül az ECU-t is képes eláztatni.
Az 1.8-as benzinmotor egy hulladék, hengerfejesedésre erősen hajlamos (értsd: tuti hogy hengerfejes lesz, kérdés hogy holnap vagy jövő héten).
A 2.0 és 2.5 KV6 is saját fejlesztés, ezek a motorok még a 800-as szériában szintén nagyon rosszak voltak, de a 75-be úgy szerelték be, hogy előtte a Cosworth átdolgozta, így itt már egészen megbízhatóak - a 6 év / 150e kilométeres vezérlés cserét illik tartani (szíjas és bonyolult), a VIS motorok hajlamosak megdögleni (szívósor szelepvezérlés), és kb ennyi.
A dízelmotorok mind BMW M47-es motorok, jellemzően tartósak.
Az automata váltók Getrag (dízelek) vagy Jatco (benzinesek) gyártmányú ötfokozatúak, egészen tartósak, még a régi vágású gondolkodós fajták, de kellemesen használható, csak nem kell tőlük a modern váltók hipergyors működését elvárni.
A komfortelektronika teljesen BMW-től származik, az enyémben a hi-line nagykijelzős egységre simán átraktam a modernebb BM54 rádió modult, és azzal a BMW modellekbe gyártott gyári AUX bemenetet is, illetve a legfrissebb BMW szoftvert.
Egyébként a megbízhatósággal önmagában nincs nagyobb gond, mint bármelyik kortárs német prémiummal: nyilván megkéri a kellő karbantartást, amit érdemes is neki megadni, mert halmozódhatnak a gondok, de ez nincs máshogy egy E46-os BMW-vel vagy Merci C-osztállyal sem.
A gond inkább azzal van, hogy bizonyos alkatrészek nem sok gyártótól, vagy itthon egyáltalán nem elérhetőek - főleg a karosszéria elemei.
Ezek nem a kopó-fogyó dolgok, bár például nemrég fékcserénél is belefutottam abba, hogy a Bárdinál - ahova van jó kedvezményem - csak kétféle féktárcsa elérhető, egyik sem az amit akartam, így Autodocról kellett rendelnem, de ennyi gond legyen.
Nagyobbik gond a hozzáértő szerelők hiánya. Van 3-4 jó specialista Budapest környékén, hozzájuk érdemes vinni bármivel, ami nem nagyon egyszerű univerzális munka (mint mondjuk egy fékcsere).
Félnek tőle, nem szeretik, sok minden nem metrikus egységekkel van megadva, úgyhogy jobb esetben el sem vállalja a maszek szerelő, rosszabb esetben elvállalja és összekókányolja. A specialisták meg nagyon ritka, hogy egyből tudnak is fogadni, számolni kell azzal, hogy ha olyan a hiba hogy nem tudsz menni az autóval, akkor akár hetekig nem is fogod tudni használni.
Egyébként érdemes megnézni a Speedzone videóját az autóval kapcsolatban.
Önmagában minden elfogultság nélkül (nekem van egy 174 ezer km-es, újkorától számomra ismert életű majdnem full extrás 2.5 V6 szedánom 2000-ből, de nagyon szeretem a korabeli BMW-ket (olyanom is van), Merciket is) tudom állítani, hogy a minőségérzet, az összeszerelési minőség, a komfort felülmúlja a kategóriatársait, a vezetési élmény viszont sokkal inkább a "mini Rolls Royce" feelingről szól, mint a sportos dinamikáról. Na nem egy hajó azért, egészen szép kanyartulajdonságai vannak, de nem egy BMW, az szent.
Beszállsz, 2001 elejéig valódi fa van, valódi bőr van azzal a klasszik Jaguaros bőr illattal, kényelmes fotelek, mentem az enyémmel 1400+ km-t (Hollandia - Bp) egy huzamban úgy, hogy teljes kényelemben voltam végig.
Szóval aki ilyenbe beszáll, az csak szuper állapotú példányba tegye, nézzen előtte utána a modell történetének (angol tematikus fórumokon minden is megtalálható róla), és leginkább második-harmadik autónak tegye, ne mindennapi használatúnak, mert arra már - szerintem - nem alkalmas. Ezért ennyire olcsó.
"Mégis szarért-hugyért lehet vinni őket."
Mert szar-húgy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!