Milyen környezetvédelmi besorolású motorkerékpárt/robogót érdemes venni újonnan?
Nagyrobogó vásárlásában gondolkodom, fővárosi közlekedésre használni elsősorban. Azt látom, hogy gyártók külön odaírják modellek mellé a besorolást, főként euro4-et és euro5-öt látok. A kérdésem leginkább arra vonatkozik, hogy nagyon megszívom, ha euro4est veszek, mert ki fogják tiltani őket rövidesen?
köszi a válaszokat!
Nincs a motoroknak környezetvédelmi besorolása nálunk. Kresz-en oktatják. Mikor én vettem a 2000-es évek derekán egy Piaggio nagyrobogót arra is euro 4-et mondtak. Közben pedig szabályzott keverékképzése sincsen. Karburátoros, nincsenek lambdaszondák, elektronikus befecskendezés.
#1 Érdekes lesz ez a kitiltás már önmagában is, marha nagy felháborodást fog maga után vonni, ha öncélú, a kisember kizsákmányolására törekvő lesz az intézkedés. Teszem azt ha mindjuk tényleg Bp. összes négyzetcentije érintett lesz, vagy mondjuk ha az euro 0-4 buszok nem lesznek a kitiltás részei, ami a Bkk Volán flotta fele. Vagy amennyiben a kétutemű, vagy bármilyen karburátoros robogó, motor nem lesz benne a törvényben. Az elégetlen szénhidrogének a NOx-nál is veszélyesebbek, ráadásul büdösek is.
Hozzáteszem szerintem a robogók, motorok, régebbi karbantartott diesel autók kitiltására sincs szükség. Kis támogatással én is szívesen letenném az autót a város peremén, esetleg külső kerületekben elhelyezett parkolókban és elektromos rollerre szállnék. Ellenben, ha egyoldalú lesz a törvény, nyiltan fogok azzal tiltakozni, hogy az euro 5 dieselemet, aminek a kipufogócsöve belül is fémtiszta, lecserélem Pest határában egy 2t Nrg-re, na annak van szaga, színe, köpködi az olajat stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!