Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem tölt alacsony...

Miért nem tölt alacsony fordulaton a turbó rendesen?

Figyelt kérdés

Itt egy kép, amin az élőadatok rögzítése látható:


[link]


Zöld csík: kért turbó nyomás (specified value)

Kék csík: kapott turbó nyomás (actual value)

Piros csík: fordulatszám


Itt látható, hogy a kért 2,3 bar nyomás helyett az adott ponton (1689 rpm) csak 1,3-at tölt a turbó, ám a csúcsértéken megegyezik a kért nyomás a kapottal.


Ezt indulás után nem azonnal csinálja, egy darabig úgy működik, ahogy kell neki, aztán elgyengül. Illetve arányosan egyre gyengébb, és hamarabb gyengül el, minél melegebb van odakint.

Senki nem tudta eddig kitalálni sajnos, hogy mitől lehet. Hibakód nincs. Illetve annyit vettem észre, hogy a vízhőfok minél feljebb megy, annál gyengébb az autó. 90 foknál egész jól megy, de ha gyorsítgatok, 93-94 nél már érezhetően gyengébb, 97 nél már nagyon gyenge.


A hiba azelőtt is fennált, hogy motort, porlasztókat, komplett rail csövet, légtömegmérőt, termosztátot cseréltünk.


BMW E90 320d M47


2021. szept. 5. 12:24
 1/4 A kérdező kommentje:
Turbót is cseréltünk, bár azt bontottra, de nem lógott, nem lötyögött, kívülről semmi nem látszott rajta, a réginél jobb állapotú került bele, de a hiba megmaradt.
2021. szept. 5. 12:26
 2/4 A kérdező kommentje:
Ja, és egr dpf nincs benne.
2021. szept. 5. 12:27
 3/4 anonim ***** válasza:
91%

Hát ez az a szint, ahol az otthoni mókolás helyett ki kellett volna fizetni egy drágább, hozzáértő szerelőt. Így utólag már lehet, hogy 6 számjegyű összeget spóroltál volna rajta...


Egyébként azt nem sikerült még elérni, hogy annyira "melegíteni" a kocsit, hogy kicsússzon a normál értékek tartományából és dobjon hibakódot? Nyilván nem felforralni a vizet gondolom, hanem amikor voltak azok a 35+ fokok, akkor lehetett volna meghajtani kicsit, mit csinál.

Nekem pl minél melegebb van, annál erősebb a turbó hang. 35 fok körül már kifejezetten észrevehető. De semmi baja nincs. Tudom más téma, de érdemes lett volna próbálkozni.

2021. szept. 5. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

abszolút tipp a semmiből, de nem lehet, hogy szorul már kicsit a turbó amikor felmelegszik? mert a turbó cseréjét nem látom pont leírva sehol a kérdésben

tipikusan annak a jele ez, hogy alacsony/közepes terhelésnél nehézkesen indul a turbó, de amikor már van elég cufla, akkor egyre inkább a turbóval szembeni légellenállás a faktor (mint egyébként is), tehát akkor már nem érzed a különbséget, mert ugyanúgy viselkedik

turbótisztítás volt esetleg? lehet hogy tele van már korommal

az is lehet, hogy repedés van valamelyik csövön, aztán ha felmelegszik, akkor tágul

2021. szept. 9. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!