Miért buktat meg azért az NKH, mert piros a rugó? Hogy lehet egy hatóság ennyire merev?
"Rá kell fújni a TÜV-papírt" (c) Becsületesnepper:
Legjobb tudomásom szerint, de valaki javítson ki, ha tévedek, Magyarországon a gyári, vagy gyárival megegyező rugók kizárólag fekete színben kerülhetnek forgalomba. Ha színes a rugó (mármint újonnan, nem pedig felhasználó által átfújt), akkor az nem gyári. Talán máshol mások a szabályok, vagy nem tudom, de a lényeg az az, hogy emiatt Magyarországon nem fogadják el a színes rugókat papír nélkül. Akkor sem, ha gyári rugó utólag lefestve. Szín = rossz.
Lehet itt hisztizni, hogy "túl merevek", de minden szabály létezésének oka van. Az, hogy te nem értesz egyet a szabállyal, az nem azt jelenti, hogy a szabály értelmetlen hülyeség. Mivel Magyarországon a gyári rugók feketék, ezért a színes rugó a tuningjóska hülyegyerekek ismérve. Őket pedig nagyon is jól teszik, hogy kiszűrik az utakról. Nincs rájuk szükségünk.
Én inkább ott látom a problémát, hogy míg a szakadt fehér furgonok, amelyek minden gázadásnál fekete füstöt okádnak, a kipufogódob fel van drótozva, az egész kasztni rohad, azokat az NKH magasról leszarja, viszont amint meglátnak egy igényesen feltuningolt, akár még a gyárinál is biztonságosabb autót (nagyobb fékek, jobb futómű), egyből lecsapnak rájuk. És miért? Irigységből.
Azzal egyetértek, amikor a sufnituning, értelmetlenül leültetett, már-már szikrát húzó autókat kiszedik és megbüntetik. De ugyanezt szeretném látni, amikor a fehér furgonos vagy a füstöt húzó cigándízelt kiszedik. Ja, hogy azt nem merik?...
#5 "azokat az NKH magasról leszarja"
Hát mondjuk mert azok nem járnak NKH-nál. Nem az NKH dolga őket kiszedni a forgalomból, hanem a rendőröké. A műszaki vizsgát meg nyilván "okosba" oldják meg bivalybasznádon a karcsinál és hogy ez még a mai napig lehetséges, az szintén nem az NKH hibája.
"És miért? Irigységből."
Jaj hagyjuk már ezt az "irigység" hülyeséget, olyan gyerekes. Talán azért szedik ki őket forgalomból, mert nincsen lepapírozva. Alapvetően lehet egy autó biztonságosabb a gyárinál, ebben igazad van. A baj csak az, hogy akik tuningolják az autót, azoknak a 99%-a a lehető legocsmányabb módon van összetákolva, tehát a tuningok 99%-a biztonsági szempontból kifogásolható. A maradék 1% pedig mivel normálisan csinálja a tuningolást, ezért nem okoz nekik gondot az sem, hogy lepapíroztassák a dolgokat, a papírral márpedig meg fog elégedni a rendőr is, az NKH is, bármelyik vizsgaállomás is. Szóval a hibát ne a rendszerben keressük már. Korábban leírtam, hogy a szabályok létezésének oka van. Ebben az esetben a szabályok a szarjancsik miatt léteznek. Ha nem lennének szarjancsik, nem lennének ilyen szabályok. Szóval a szarjancsikat hibáztasd inkább.
Írhattam volna a műszaki állomást, a rendőrséget is. Egyébként amikor kitelepülnek az NKH-sok (elég gyakran látom őket), akkor sem törődnek fehér furgonokkal, se a cigányokkal. Kerülik a balhét velük.
Nem a rendszerben keresem a hibát. Hanem valahol a rendszer és a szarjancsik között. A rendszer részéről ott a hiba, hogy irreálisan drága és túlszabályzott a tuningolás. Tőlünk nyugatra sokkal, de sokkal egyszerűbb mindez. A másikban valóban igazad van, de ezt én is említettem korábban. Amikor szikrázik a kasztni, mert úgy le van ültetve, amikor 120dB-el üvölt a kipufogó 3000-es fordulaton. Amikor a gyáritól dupla olyan erősre húzzák a motort, de a futómű és a fék gyári marad, na ott van a gond.
Mert nem NKH bázisra kell vinni.
Amúgy legolcsóbb festékspray aztán mehet is vissza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!