Mit kel tennem hogyha kiszakadt a gumi?
Van egy bmw e46 om és ma reggel furcsa hangot tapasztaltam aztán eresztős hangot hallottam. Mint kiderült.. kiszakadt a gumi jobb oldalt . Már teljesen lapos . Azóta nagyon furcsán es lassan megy az autó és feloldalasan érzem magam ha benne ülök. Szabad igy hasznalni?
Van a csomag tartoban defeket javító készletem de nem tudom hogyan kell használni :(
Mit tudok tenni? Mostmár biztos hogy kiszakadt a gumi és telik az idö. :(
25/n
Nos akkor megpróbálok egy korrekt választ adni. Ha valamiben tévedek, akkor majd az utánam érkező ki fog javítani...
Kezdjük először is az alapoknál:
-A kocsi kerekeken gurul. Ezt a részt még te is tudod, mert ugye a napi első használat előtt ezt ellenőrzöd is. A kerék legkülső része a gumi. A gumi az egybe függőanyag. Nem légáteresztő, ami azt jelenti, hogy amit oda befújsz, az bent is marad. Ennek a levegőnek a kiszedése a szelepeken keresztül történik. Ha a más részén jön ki a levegő, az nem jó... Akkor a gumi hibás. A kresz kimondja hibás gumival tilos elindulni...Ha a gumin egy kicsi lyuk van, amit úgy találsz meg, hogy a füleddel meghallgatod. Ha ez egy kicsi lyuk van, akkor arra használhatod a defekt javítót. Használata: https://www.youtube.com/watch?v=CZf1HhYo2os&ab_channel=Becs%..
Na most ha defekted van akkor 2 dolgot tudsz csinálni:
1: Használod a defektjavítót: Ennek a feltétele az hogy tudod használni. Ergo mielőtt megvan a baj, felmész az internetre és megnézed. Ha megvan a baj, akkor félreállsz, felmész az internetre, és megnézed.
2: Ha esetleg ezt nem tudod, akkor van elméletben néhány hasznos eszköz ott hátul ahol a csomagokat szokták tartani. 3 fontos dolog jó ha van ott a defekt javítón kívül 1: Egy működő képes emelő 2: egy megfelelő méretű csavarkulcs 3: egy nem lyukas, felfújt pótkerék. Eme 3 dolog kombinációjából létre tud jönni egy kerék csere... és már nincs is defekted.
na akkor mehetünk is tovább...
Már teljesen lapos: általában annyi levegő tud kijönni, amennyit oda beletettél, vagy beletettek. ha több jön ki akkor az régen rossz.
Azóta nagyon furcsán es lassan megy az autó: na most ez fizika. de ne bonyolítsuk túl a dolgot. Ha lapos a kerék akkor ez van. Innen tudhatod még hogy baj van. Ha lapos a kerék, akkor nagyobb a súrlódási erő, ezért az autó nehezebb meghajtani. Majd ha lesz időd, akkor próbáld ki felfújt kerékkel is... Sőt azt is megmondom, hogy nehezebb irányítani is.. mert nehezebb kormányozni, és nehezebb az úttartása. Mert nincs benne levegő...
és féloldalasan érzem magam ha benne ülök: vegyél 2 db1,5 l flakont. Az egyikre tegyél kupakot, a másikra ne. Majd egyszerre állj rá. Az egyik lábad lejjebb lesz, a másik feljebb. Na most ugyan ez van a kocsinál. Az egyikben van levegő, a másikban nincs... és mivel ülsz, és a popsikád alatt van egy vizszintes izé... amit vezetőülésnek nevezünk... na tehát az egyik oldala feljebb van a másik egy picit lejjebb (van egy dőlésszöge) a kerék miatt, ezért ahogy a kocsi ferde úgy te is. És mivel a füled között van egy olyan érzékszerv ami ezt a vizszint elmozdulást érzi ezért érzed hogy nem vagy egyenes, féloldalas. Erre 2 dolgot tudsz csinálni: kicseréled a kereket, és ellenőrzöd a nyomást, vagy leenged mind a 4 kereket... de inkább cseréld ki...
Nem nem szabad így használni.Ha megálltál volna akkor gumit kijavítják az kb 4-5000 ft. így viszont szétverted az egész felnit, ami valószínű hogy kuka... ergo amin megy az autó, azt az egy kereket fullosan kell cserélni.... Köszönöm hogy elolvastad...
UI: Ha nincs defektjavítód, pótkereked, marad a sárga angyal futárszolgálat...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!