Elvárt guminyomást mutató táblácskát hogy kell értelmezni? (terhelt és terheletlen autó)
Nem vagyok autós szaki és a fizika se volt sose az erősségem lszi. ne hülyézzetek le. Az autón (2013 Skoda Octavia) a tanksapka melletti plakett ezt mutatja (hátsó kerék): 1 ember az autóban: (2.3), 5 ember+csomag: (3.2)
Ez most ugyanaz a nyomás, csak ha teli az autó akkor "többet mér", vagy ha tudom, hogy teli lesz az autó, akkor illene még fújni bele (amit úgyse csinál soha senki)
Azt a javasolt "hidegen mért" keréknyomás értéket mutatja, amire a gumikat kell fújni ha csak 1-2 ember utazik benne általában, illetve ha nagyon megvan pakolva az autó.
Így a legoptimálisabb a gyártó szerint a vezethetősége az autónak.
"Ez most ugyanaz a nyomás, csak ha teli az autó akkor "többet mér", vagy ha tudom, hogy teli lesz az autó, akkor illene még fújni bele (amit úgyse csinál soha senki)"
Olyan nyomásra kell felfújni a kereket, mint amit a tábla előír.
Ez egyrészt azt biztosítja, hogy a gumik a nagyobb súly alatt is ugyanúgy deformálódjanak. És ugyanazt a rázáskomfortot nyujtsák és a folytonos hajlítgatás is csak ugyanolyan mértékben melegítse azokat, mint könnyű terhelésnél.
Másrészt a kanyarban a gumik deformálódnak és az autó elöl és hátul is oldalra kúszik. Ha a súlypont hátrább kerül, akkor a megnövekedett kúszást a nagyobb hátsó guminyomással kell ellensúlyozni.
Újrafogalmazom a kérdést: változik-e a nyomás attól, hogy beülnek 5-en az autóba?
Magyarul ha tudom előre, hogy nagy súllyal fogok majd menni, akkor indulás előtt üresen fújjam fel 3.2-re, és akkor is 3.2 marad amikor beül az egész család, vagy először ültessem be a családot, és utána ellenőrizzem, hogy ÚGY 3.2-t mutat-e a pumpa?
A belső nyomás nem változik, tök mindegy hányan ülnek benne.
Annyi, hogy amit a tanksapkán látsz azt hidegen kell mérni. Ezért jó ha van otthon nyomásmérős pumpád.
Ha tudom, hogy mentem már vele 5-10 km-t és melegek a kerekek akkor +0,1 vagy +0,2 bart szoktam belenyomni.
Én a 3,2 bart sokallom. Biztos annyi? 2,5-2,6 barnal nem szoktak semmibe többet nyomni.
Terheletlen autónál kell beállítani a nyomást, hideg guminál.
De ha beleülnek, a nyomás nem nagyon fog változni, mert inkább a gumi ellapulásával és a felület növekedésével fog a szükséges emelőerő előállni. (erő=nyomás*felület)
Köszönöm a válaszokat. Találtam egy képet a matricáról, nekem is pont ilyen van. [link]
Más is csodálkozott már a 3.2-n, egyszer egy benzinkúton ellenőriztem a levegőt, odajött a kutas segíteni és nézett egy nagyot a 3.2-re, azt mondta a náluk lévő pumpa max 2.6-ot tud, mert több nem szokott kelleni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!