A 30 kötelező forgalmi óra azt jelenti, hogy 30x kell elmenni egy órára, vagy egy alkalmanként több óra is levezethető?
45 perc (1óra) kb semmire nem elég, bár vannak oktatók akik 1 órákat mennek a tanulókkal, általában 2 órás turnusok a jellemzőek.
Többet se nagyon szoktak egy gyakorlásra ajánlani, mert kifáradva a tanuló koncentrációja nem megfelelő, és az előírás szerint is a két óra után legalább egy óra szünetet kellene tartani, kétszer két óra lehet a max gyakorlás a szabályokat betartva, de arra is kevés a példa, bár nem igazán ellenőrzi senki.
Oktatótól függ, hogy rutinpályán kezdi-e az oktatást, jellemzően inkább nem, de ha rutinpályán is kezd, akkor is max 2-3 alkalom, az óra ott is ugyanúgy ketyeg, mint a közúti gyakorlásokon.
Ahogy írták, a vizsgaútvonal egy adott városon belül mindig ugyanaz, tök mindegy, ha van 20 autósiskola a településen, akkor is minden tanulónak ugyanaz lesz a vizsgán.
Egyébként nem javaslom a vizsgaútvonalak bemagolását. Nekem az első oktatóm ezt akarta csináltatni velem, aztán váltottam oktatót, ég és föld... Meg kell tanulni közlekedni, ez nem egy történelem tétel, amit be lehet magolni és emlékezetből csinálni.
Én mindig két órát vezettem egyszerre, szerintem a legtöbb oktatónál van erre lehetőség.
A vizsgaútvonalak csak közlekedési csomópontok, nincs leírva, hogy a csomópontokhoz milyen útvonalon, milyen kitérőkkel kell eljutni.
Sőt, az sem ritka, amikor meg a csomópontokat sem érintik a vizsgán.
Egy kisebb településen lehetnek majdnem fix útvonalak, ott viszonylag kevés lehetőség van a kitérőknél (jobbkezes kereszteződések, egyirányú út, parkolások, stb), de pl Nyíregyháza, Szeged, Miskolc, Debrecen már elég nagy ahhoz, hogy a vizsgaútvonalakat tartva sem lehet azokat begyakorolni.
Anno Debrecenben tanultam vezetni, nagyon sok helyet megmutatott az oktatóm, "ha a vizsgán erre jövünk, erre különösen kell figyelni", de ò sem tudta előre a pontos útvonalat.
A vizsga napján, amikor már tudta, hogy ki lesz a vizsgabiztos, a vizsga előtti gyakorláson is mutatott néhány helyet "ez a vizsgabiztos szeret erre jönni" jelszóval (két balra kanyarodó sáv, stb).
A vizsgán aztán kb 15 percet mentünk az útvonalon, amikor a vizsgabiztos "megkére" az oktatót, hogy lenne egy kis elintézni valója, meg tudnánk-e oldani...
Mondta a címet, az oktató pedig adta tovább az utasításokat, hogy merre megyünk... a vizsgabiztos rendes fazon volt, 2-3 alkalommal is segített, lényegében előre szólt, hogy a következő keresztezódésnél mi lesz - eltértünk az útvonaltól, de nem éreztem, hogy meg akar buktatni, valóban volt elintézni valója, ami egy percig sem tartott. (gondolom ez szabálytalan, de kit érdekel, ha a vizsga sikeres)
A lényeg, hogy az oktatásokon nem csak a vizsgaútvonalakat kell járni, a gyakorlás utolsó harmadában a legtöbb oktatónál "próba vizsgák"vannak, de menni kell olyan helyekre, ahol a figyelést, reagálast lehet gyakorolni - ezek lehetnek apróságok, pl kanyarodás után van néhány méteres záróvonal, ott még nem szabad sávot váltani, egy bukkanó után útfelújítást végeznek, amit a tanuló előre nem tud, hogy reagál, stb.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!