Az akkumulátor visszajelző lámpa kivillant. Mi lehet a gond? Aksi szar vagy a generátor? Próbáltuk betolni a kocsit, mert már az aksi nem bírta elinditani, sikerült a betolás, és elindult a kocsi. Akkor a generátor jó és az aksi szar csak?
Hát, ennyi infó alapján nem mernék kijelenteni semmit.
Ez a jel annyit jelent, hogy a feszültség egy adott érték alá esett és nem töltődik az akku.
Ezt okozhatja egy hibás generátor vagy egy zárlatos akku, de esetleg valami egészen más is (Pl. egy rosszul érintkező akkusaru).
#2 A lámpa nem az alacsony akkufeszültségnél gyullad ki, hanem alacsony töltőfeszültségnél. A neve is az, hogy töltés visszajelző. Szóval cellazárlatos akksinál nem fog jelezni, laza akkusarunál meg még annyira sem.
Kérdező: jól értelmezem, hogy a kivillanó töltésjelző az nem járó motornál volt? Mert úgy írtad, hogy kivillant és utána akartátok betolni, mert gyenge volt az akksi. Szóval akkor mikor villant ki a lámpa? Mikor ráadtátok a gyújtást? Mert az teljesen normális, a lényeg csak az, hogy járó motornál ne világítson. Ha egyszerűen csak lemerült az akksi, de betoltátok, töltött egy kicsit a generátor és most indul rendesen, illetve járó motornál nem világít a lámpa, akkor egyszerűen csak lemerült az akksi és kész, nem szar semmi.
De amúgy a kérdésedre a válasz: a töltésjelző lámpa járó motornál kettő esetben világíthat: az egyik az az, hogy szar a generátor és nincs töltés, ekkor kell egy felújítás vagy új generátor, a másik pedig az, hogy csúszik/elszakadt a hosszbordásszíj, nem hajtja a generátort és ezért nincs töltés, ekkor kell egy új szíj és/vagy szíjfeszítő. Az akkumulátor problémát soha nem fogja visszajelezni.
Az első vagyok :)
A lámpa elégtelen töltésnél villan ki, vagyis akkor ha az autó nem tölti a generátort :)
Laza aksisarunál nem villan fel.
Szóval generátor baj lesz
#4
"Elindultam haza es menet közben vettem észre, hogy ég a lámpa. Hazajöttem leállítottam, próbáltam újra indítani már nem indult. Másnap hidegen indult a kocsi."
Összevissza mondod a történetet. A kérdésben azt írtad, hogy felvillant a lámpa, most meg hogy hazaúton világított. Ebból a sztoriból kihagytad, hogy közben betoltátok és járattad.
Járatás közben világított a töltésjelző? Most, ha használod világít? Egyébként is milyen autó? Pl. egy Ford-nál mást jelent a töltésjelző, mint a többinél. És nincs egy nyavalyás feszültségmérőd? Hogy akarsz így hibát keresni?
Elnézést, ha nem voltam érthető ezért leirom egyben a sztorit.
Elindultam haza es menet közben vettem észre, hogy ég a lámpa. Hazajöttem leállítottam, próbáltam újra indítani már nem indult.
Másnap hidegen indult a kocsi kb 2-3 indítás erejéig. Majd este meló után hazajöttem és próbáltuk hibakód olvasóval megnezni mi van, de nem tudott csatlakozni a kocsira.(csatlakozó megvolt, az OBD nem csatlakozott). Ezért gondoltuk, hpgy kiprobaljuk, hogy ha betoljuk elindul-e, mert akkor elvileg működik a generátor ha csak egy kicsit is ha beindul a kocsi. Az aksiban csak annyi áram volt, hogy műszerfal meg világítás, indulásra nem.
Opel Vectra B 1998-am van. Igen idős kocsi, játszós kocsinak vettem, eddig nem volt vele probléma.
Szóval ha betoltuk és elindult az azt jelenti, hogy a generátor jo? Vagy csak épphogy jó es nem ad elég áramot valszeg? Véleményekre coltam kíváncsi mert hülye vagyok én azért ehez😅
Ha betoltátok és indult, annak nem sok köze van a generátorhoz. Magától azért nem indult, mert az önindítónak nagy az áramfelvétele, amivel már nem rendelkezett, míg betolásnál nincs önindítózás, ezért egy gyengébb akksi is elég ahhoz, hogy beinduljon.
Azt találom furcsának, hogy aznap miután leállítottad nem indult el újra, de másnap "2-3 indítás erejéig" meg igen? Az akku magától nem töltődik fel. Ha előző nap nem tudta indítani, akkor másnap sem kellene, hogy tudja.
Na mindegy. A képlet egyszerű: multiméter feszültségmérés. Mindent el fog árulni. Be kell az autót megint tolni, hogy beinduljon, aztán rámérni az akksira. Ha legalább 14V-ot mérsz, akkor a generátor jó. Kapcsolj rá fogyasztókat (világítás, belső ventilátor maxon, rádió, stb), így is kell lennie legrosszabb esetben is 13.5-nek, ha ez megvan, akkor generátor továbbra is jó. Ha nem mértek ekkora feszültséget, akkor nem tölt rendesen a generátor. Ha viszont ezek az értékek megvannak, akkor az akku a szar.
Úristen ezek a válaszok....
Annak a visszajelzőnek a neve hivatalosan "akku visszatöltés jelző".
Ha kigyullad akkor nincs vagy túl alacsony a visszatöltés amit okozhat döglött/döglődő generátor vagy esetleg valahol egy kábelszakadás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!