Seat Cordoba 1.4 gyújtás gondok?
Nem értem, hogy egy állandó gyujtáshibát miért nem tudnak a szerelők diagnosztizálni.
1. Kiveszed a trafókat és a gyertyákat. A gyertyák menetére rácsavarsz egy vezetéket és összekötöd a motortesttel. Valaki indítózik és nézed, hogy van-e szikra. (Érdemes levenni a tápot az injektorokról, hogy ne nyomassák a benzint a hengerbe.)
2. Ha van szikra, de gyanús hogy gyenge, akkor legyen 7 mm légrés a test és a vezeték között. Ez azért kell, mert a szabad levegőn könnyebben átüt a feszültség, mint a sűrített gázban.
3. Ha nincs szikra, akkor egyesével és rövid időre (csak súrolva) érints hozzá egy akksi pluszt a trafók bemenetéhez. Amikor megszakad a kapcsolat szikráznia kell a gyetyának. Ha vegyesen reagálnak, cserélgesd a trafókat és a gyertyákat.
4. Önindítózva egy led-es feszültségkeresővel nézd meg, hogy van-e 12V impulzus a trafócsatlakozókban. Ha nincs, haladj visszafelé a teszttel az elektronika irányába.
5. Ha szikráztatással van szikra a trafónál és van feszültségjel a trafócsatlakozóban, akkor lehet, hogy az a feszültség nem terhelhető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!