Volna egy olyan kérdésem hogy valaki eltudná e magyarázni az önindító működését?
Figyelt kérdés
Az volna a kérdés hogy hogyan működik egy motorkerékpár önindítója? Vagy akár az autó önindítója, gondolom ugyanazon az elven működik mind a kettő. Nekem van egy olyan elméletem hogy az önindító, mint egy motor meghajtja a lendkereket vagy valamilyen formában a motort és így szikrát adva a gépnek indítja be, a kérdés hogy jó e az elméletem. És ha igen, akkor jól gondolom-e hogy mivel ugye miután beindult utána a benzin motor pörgeti az elektromos motort így az generátorként is használható?2021. aug. 6. 12:09
1/4 anonim 



válasza:





azok a hengerekben lévő apró "robbanások", amik az autót mozgatják, nem tudják nulláról megforgatni a motort, kell egy kis rásegítés neki
ha már forog, akkor tartja magát
szerintem így lehet a legegyszerűbben leírni, bár tény hogy nem éppen a legszakszerűbb megközelítés :)
2/4 anonim 



válasza:





Az autózás őskorában volt olyan szerkezet, ami indításra és töltésre is alkalmas volt, dinastarter volt a neve. Az első feltételezésed úgy nagyjából megállja a helyét.
3/4 Morzsi007 



válasza:





Mikor indítod az autót egy mágnestekercs behúzza az önindító tengelyét, úgy hogy a végén lévő fogaskerék meg tudja tekerni a lendkereket, aminek a szélén szintén fogak vannak. Ahogy behúz a tekercs, egyben áramot ad az önindítónak, az elkezdi tekerni a lendkereket. Így elkezdenek mozogni a dugattyúk és már a gyújtás is aktív, hamarosan beindul a motor. Ahogy elengeded a slusszkulcsot, a mágnes tekercs elenged és visszaugrik az önindító tengelye, így már nem tekeri a lendkereket vagy fordítva. Ha motor járása közbe ráindítasz, akkor megint behúz, legalábbis próbálja, de mivel már forog a lendkerék, nem tud betalálni a fogak közé, így elég csúnya hangja van, ezt a problémát újabb autóknál már kiküszöbölték. Az önindító egy kefés villanymotor röviden fogalmazva.
4/4 anonim 



válasza:





Rossz az elméleted.
Az önindító csak hajtani tud, miután beindult a motor, lecsatlakozik a motorról.
A generátor külön szerkezet és állandó mechanikus kapcsolatban (hosszbordás szij) van a motorral.
Létezik olyan szerkezet is, ami (önindító) motor és generátor is egyben, de ilyen inkább csak hibrid autókban van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!