2101-es Ladában az AC-pumpa csere tényleg ilyen egyszerű?
Már egy ideje azt vettem észre, hogy ha hosszabb ideig áll az autó, sokat teker az indító, mire beindul a motor. Onnantól viszont pöccre indul. Azt gyanítom, hogy visszafolyik a benzin a tankba. Ezért levettem az egyik csövet a pumpáról és csont száraz volt. Hosszas pumpálás után viszont beindult az autó. Később azt vettem észre, hogy járatás után a pumpa kívül csurom benzin.
Most valami utángyártott van az autóm, gyári oroszt meg kapok 5000-ért. Ezért arra gondoltam, hogy nem szórakozok vele, lecserélem kompletten. Még nem csináltam ilyet. De látszólag két cső és két csavar fogja. Egyszerűnek, két perces műveletnek tűnik a cseréje.
Tényleg ennyire egyszerű, vagy van valami buktatója a dolognak, amire figyelni kell?
A szivattyú cseréje nem bonyolult. Le kell kötni róla a két benzincsövet, utána kitekerni a rögzítőcsavarokat (nekem úgy rémlik, 2 db M6-os fogja), levenni a régi szivattyú, majd mehet fel az új.
Csak ilyenkor sokan elfelejtik megmérni, mennyire jár ki az új szivattyú tolórúdja, aztán ha éppen nem jó az érték, a szivattyú az istennek sem akar jól működni. Természetesen ekkor mindenki hibás a gyártótól az autósbolton át a bolond ruszkikig, akik ilyen sz*rt terveztek.
Jah, "mai" autókban nagyon szemét meló tud lenni az AC pumpa csere.
Nem akar kijönni, nem akar bemenni, nem akar megmaradni, felúszik, beletörik a műanyag szart mert miért is kellene fémből csinálni stb... :D
Igen azt olvastam, hogy ki kell hézagolni, hogy megfelelő legyen a tolórúd kimozgása. Meg azt is olvastam, hogy a tolórúdra vigyázni kell a bakelit vezetőperselyben, mert akár be is eshet a forgattyúsházba. Az olajteknőt nem szívesen venném le.
A napi használatú autóm nekem is egy biturbós CR-dízel. Na abban eszem ágában nem lenne itthon saját kezűleg nagynyomású szivattyút cserélni. Ennyire nem vagyok ügyes. A Ladáét még bevállalom. Egyébként örököltem és valószínűleg marad szerelgetős hobbiautónak.
Köszi a válaszokat!
Amúgy a régiddel is valószínűleg annyi történt csak ,hogy átszakadt a membrán.
Azt is lehet venni külön, én spec azt vennék, betenném és az új AC egyben menne a polcra B-tervnek.
Ami most benne van egy évet sem bírt ki. És valami utángyártott. Az alakja sem olyan mint a gyárinak. A teteje lapos a pumpának, nincs rajta az a kupolás rész. Fogalmam nincs milyen márka...
Mivel a gyári orosz VAZ sem horror áron megy, inkább azt tenném bele. De ezt az utángyártottat se biztos hogy kidobom. Megnézem mit tudok vele tenni és legfeljebb majd ez megy a polcra tartaléknak. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!