Lökettérfogat vs átlagfogyasztás. Melyik a fontosabb tulajdonság?
"K opel motorja 4 hengerrol 3 ra csokkent egy ido utan (b16dtl), de meg jobb fogyasztast es azonos erot hozott."
Azért ezzel lehetne vitatkozni. Történetesen pont ilyen autóm van. A 4 hengeres 1.6-os B16DTR 160Le-s. Viszont "csak" Euro6-os. Még AdBlue sem kell hozzá. A 3 hengeres 1.5-ös F15DVH már AdBlueval hozza az Euros6d-t is, cserébe 122Le-s.
Gyári vegyes fogyasztási adatok 5 ajtós változatra, manuális váltóval: B16DTE, 4 henger, 1.6, 110Le: 3,4 l/100km; F15DVC, 3 henger, 1.5, 105Le: 3,4-3,6 l/100km. Hol a jobb fogyasztás az elveszett 5 lóerő ellenére? A 3 hengerességnek sokkal inkább környezetvédelmi okai vannak, mintsem a "jobb fogyasztás azonos erő mellett".
Attól függ......
Ha a haverodat akarod vakítani, akkor az a fontos hogy neked van nagyobb lökettérfogtú motorod(mert az nagggggyon megy) de ha a garázsszomszédot akarod szívatni, akkor az extra alacsony fogyasztásról beszélj.
Amúgy maga a kérdés értelmetlen.
Nem, tudod én olyan csóró vagyok, hogy nem volt pénzem használtra se. De olyan mázlim volt, hogy a közeli bontóban pont leadtak egyet és megengedték, hogy vasáron elhozzam. Örültem is neki, hogy ekkora szerencsém volt.
Igazad van, a majdnem 50% plusz teljesítményt egy kicsit sem lehet észrevenni. Sajnos nekem csak ilyen jutott. Nem lehet mindenkinek olyan szuper 110Le-s aszfaltszaggató sportautója mint neked. ;) :D
3 hengeresből soha nem volt 1.6-os, de nem lényeg. Rosszul tudom és a tiéd biztosan ilyen...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!