Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a probléma az autómmal?

Mi lehet a probléma az autómmal?

Figyelt kérdés

Adott egy 2000-es, 1.4 benzines 8 szelepes (AMD motorkód, mpi) Skoda Octavia. Ha bemelegszik, rosszalkodik az alapjárat, kihagy egy vagy több henger, leáll és körülbelül fél óra után tudom beindítani. Ha indítózok beindul és azonnal le is áll.


Trafó és gyertyák 2 hónaposak.


2021. júl. 11. 12:31
 1/8 anonim ***** válasza:
76%
Szerintem műszaki hiba lehet. :D
2021. júl. 11. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 krwkco ***** válasza:
100%
Magad akarod a hibát keresni, vagy szerelőhöz fogod vinni?
2021. júl. 11. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 krwkco ***** válasza:
100%

Ha az előbbi, akkor mennyi gyakorlatod van a szerelésben. Mik a legkomolyabb dolgok, amit eddig szereltél?

Csak azért kérdezem, mert más tanácsot kell adni olyannak, aki rutinos vagy valakinek, aki eddig mindig szerelőhöz vitte az autót.

2021. júl. 11. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Meg akarom keresni a hibát. Ez a szakmám, ebben dolgozom kb egy hónapja. A munkahelyemen a kollégák se tudtak rá mit mondani.
2021. júl. 11. 13:50
 5/8 anonim ***** válasza:

Hát akkor az egy tré szervíz, nem értenek hozzá. :D


Mondjuk állítólagosan hozzáértőként eleve ilyen kocsit megvenni ugyanerre utal. :D :D

2021. júl. 11. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 krwkco ***** válasza:
93%

Két úton lehet megközelíteni a problémát: "melegen" "nem indul".

Amikor felmelegedett, hideg spray-vel egyesével lehűteném a kritikus alaktrészeket, amikben a magasabb hőmérsékleten kontakthiba keletkezhetett: vezérműtengely szenzor, főtengely szenzor, MAP vagy MAF, kompjuter, stb. Ha a benzinvezeték valahol a forró motor közelében halad, abban is keletkezhet benzingőz buborék. Ha a hűtés hatására beindul a motor, hőlégfúvóval alacsony hőmérsékleten visszamelegíteném a kritikus alkatrészt, hogy leáll-e.

A másik megközelítés: szikra kell, benzin, levegő és kompresszió. LED-es feszültségteszterrel megnézném, hogy kapnak-e kisfeszültségű vezérlőjelet a trafók és az injektorok. Megnézném, hogy beindul-e ha starter spray-vel kap üzemanyagot. Kivenném a gyertyákat megnézném a gyertyaképet. Vezetékkel leföldelném a gyertyákat és megnézném, hogy van-e gyujtás amikor nem indul. A gyertyanyilásokon keresztül jön-e benzingőz. Kompressziót mérnék (bár ez nem függ össze a melegedéssel.) Kivenném az injektorokat és visszaállítva az elektromos meghajtást, megnézném, hogy milyen a szórásképük, egyforma mennyiségű üzemanyagot szállítanak-e. Megnézném, hogy van-e bőséges benzinszállítás, mennyi a benzinnyomás.

Próbaképpen leválasztanám és lezárnám a kartergáz rendszert. A benzingőz gyüjtő rendszer szelepe is okozhat benzintúladagolást.

Ennyi jutott most eszembe.

2021. júl. 11. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Jézusom. Ennyi ostobaságot rég olvastam egyben.
2021. júl. 11. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 krwkco ***** válasza:

#7

Köszönöm. Nagyon kedves tőled, hogy értékeled a hozzászólásomat.

Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy ezeket nem én találtam ki. Rendszeresen nézem a VOX tv Autodoktoren műsorát, ahol két autószerelő valódi autókon ezekkel a módszerekkel találja meg a hibákat. Miután több, hagyományos eljárásokat használó műhely és nagytudású "szaki" nem boldogul velük.

A magabiztosságodból jogosan gondolom hogy Te is az utóbbiakhoz tartozó hivatásos vagy amatőr autószerelő vagy?

2021. júl. 11. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!