Kik azok az ostobák, akik megveszik ezeket a túlárazott őskövület szocialista műszaki hulladékokat?
Én elhiszem, hogy jó állapotúak, azt is elhiszem, hogy manapság kevés fut belőlük így egyediek, de könyörgöm! Ezek nem SL Mercik meg 60-as évekbeli Rolls Royce-ok, amik kultikus autók és műszakilag ma is kuriózum. Ezekre csupán rá akarják húzni a veterán klasszikus jelzőt, attól még a maguk korában is elavult szocialista hulladékok voltak manapság pedig semmi létjogosultságuk (kivéve annak a kevés szocreál nosztalgiázós ostobának).
Kinek ér meg 2 millióért Trabantot venni és tényleg megéri az árukat?
Nem tudhatod, hogy milyen emlékek fűzik a típushoz. Én is ilyen autókon tanultam vezetni, az egész gyerekkoromban Ladánk volt, sok emlék fűz hozzá.
Ízléssel vitatkozni felesleges szerintem.
"őskövület (szocialista) műszaki hulladékok?"
A műszaki hulladék jelző relatív, túlzó. Inkább elavult. De ez nem csak az általad említett Trabant/Wartburg/Lada típusokra jellemző, hanem a világklasszis VW bogár, Citroen 2CV, Mini, Fiat 500 stb.-re is. Abban az időben kielégítették a műszaki elvárásokat.
Ma már gyűjtői darabok, és ne legyenek illúzióid; pár év múlva a dupláját fogják érni.
Azokat minősíteni az általad említett jelzőkkel, nem túl elegáns. Ilyen alapon folytathatnád a sort: ki vesz milliókért lovat, festményt, kutyát, vadász-, horgász felszerelést, stb.
Szerintem engedd el ezt a témát.
Az én oldalamról nézve pedig az az ostoba, aki megkérdőjelezi, hogy miért adok ki pl. egy 40+ éves mohazöld érintetlen állapotú zaporozsecre, akár egy milliót is.
Az ugye egyértelmű, hogy nem a Kérdező pénzéről és ízléséről van szó?
Ez a piac soha nem arról szólt, hogy mi mennyire elavult, meg mennyire éri meg. Nem éri meg az SL merci sem, minek vennél azt, baj lesz vele, sokat eszik, rohad, régi, stb, annyiért veszel egy új Swiftet és lesz egy használhatóbb autód.
Csakhogy ez nem erről szól. Ez arról szól, hogy vannak azok a veteránautósok, akik nem akarnak maguk felújítani egy autót poraiból, hanem készen hajlandóak sok pénzt fizetni egy már restaurált / szép állapotban tartott példányért.
Na, ezek az emberek pedig pont szarnak rá, hogy objektíven nézve közel nem érne annyit az autó, amennyiért adják. Egyrészt felújítani egy ilyet annyi pénz és idő, hogy így is megérheti, másrészt ha nem töri szét / rakja tele kilométerrel, akkor még többet fog érni idővel.
Kereslet-kínálat az árat megszabja, bár ezek tényleg elég komoly áron vannak, nem kizárt hogy elkelnek.
Az ostoba pedig az, aki számára lényegtelen dolgon fennakad, és ezen idegeskedik. Az pedig főleg, aki más embert ismeretlenül leostobáz. Neked sikerült mindkettőt kipipálni, gratulálok hozzá!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!