A generátor tud zárlatos lenni?
Ma mentem a kocsimmal, egyik helyen ahol meg kellett állni, nagyon leesett az alapjárat. Tovább mentem, kicsit erőtlenebb lett, rángatott, ekkor levettem a világítást róla, egy fokkal jobb lett, de ahogy megálltam le is állt a motor. Azt hittem kifogyott a benzin (rossz a szintjelző) , hálistennek (gondoltam) volt nálam egy kanna benzin, amit vittem volna haza szóval azt beletöltöttem. Megpróbáltam indítani, egy kb 7-8 másodperces indítózás után abbahagytam, de rettentően nagy füstfelhő jött a motortérből. Felnyitottam, a generátor nagy, vastag, piros kábele, meg úgy a többi is lángolt. Gyorsan eloltottam, nagy kár nem lett, és a biztonság kedvéért levettem az aksisarut.
Jól gondolom hogy zárlat van, és valószínű hogy a generátorban? Álló motornál nem melegedett, csak az indítózás közben kapott lángra.
Még annyit hogy elindulás után nyikorgott a hosszbordás szíj is. Szóval, ez lehet a generátor miatt? Az hogy a motor nem indult, na meg ugye megállt, az is lehet a generátor miatt?
Ha extra leterhelés megy a generátorra, az nagyon megfogja a motort is az ékszíjon keresztül.
Valahol valami zárlat van.
Általában valami elhalt testkábel okozza.
Tal@ltam egy elszakadt testkábelt, ami a kasztnit és a motorblokkot köti össze, de én nem gondolnám hogy az a hiba. Vagy esetleg ez lenne szerinted a hiba forrása?
Azt tudom hogy a generátorba már lassan érdemes lenne szénkefét cserélni, de azt sem tartom valószínűnek hogy az ilyen jellegű problémát tudna okozni🤷♂️
Egyébként mindenképp elvittem volna felújjítatani a generátort, de ha nem az ludas, akkor nem szeretném hogy beszerelem és neadjisten megint tönkretenné. Szóval akkor a generátor tud zárlatot okozni mindenféle fogyasztó fepkapcsolása nélkül? Én v.mi ilyesmire gyanakszom, de szeretném megnyugtatni a kis lelkem addig, amíg haza nem tudjuk húzni hogy megnézzem mi a baj😂 Tényleg, hazafele úton felrakhatom az aksisarut hogy menjen az elakadás jelző? Nem szeretném ha megint kigyulladna...
“ azt sem tartom valószínűnek hogy az ilyen jellegű problémát tudna okozni”
Ezért vidd szerelőhöz. Ők mérés alapján dolgoznak, és nem valószínűség szerint.
Hát az egy elég fontos kábel, nem véletlenül van ott, és olyan vastag.
Ha már oxidálódott is, az is régen rossz.
Nekem "csak" egy olyan gondot okozott egy öreg dízel opelnál, hogy az akku negatív kábele elolvadt önindítózás közben, amikor kifogyott a lé.
Amúgy ha a generátor elromlik, akkor az legfeljebb csak nem tölt, és ég a töltéslámpa, vagy hunyorog járó motornál. Szénkefe hibánál ez van.
Ha meg a diódasor döglik, akkor halott teljesen az egész.
Na meg a szabadonfutója ha van, csapágyazása csak csicseregni szokott.
Próbáld rárakni az akkut, hogy megszikráztatod előtte. Ha nagyon szikrázik, nagy az áramfelvétel, akkor ne erőltesd.
Próbáld gyújtáson, és levett gyújtással.
De volt nekem olyan is, hogy beragadt az önindító, és az csinált hatalmas zárlatot. Általában az a legnagyobb fogyasztó, avval is lehet baj, nézd meg.
Ne próbálgass semmit!
Ki tudja, mi van.
Lehet, hogy nincs töltésed és akksiról ment a gyújtásod.
A motorra menő testkábel szakadása nagyon furcsa hibákat tud okozni. Olyankor az áram a leglehetetlenebb helyeken próbál meg átjutni, több-kevesebb sikerrel.
Láttam már elolvadt kuplungbowdent testhiba miatt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!