Túl melegszik a motor, mi ennek az oka? Hol keressem a hibát?
Kissé enyhe emelkedőkön, városban, túl melegszik a motor.
Valamelyik nap voltam hosszabb úton is akkor nem volt probléma, érdekes akkor nem melegedett fel.
Gondolom menetszél miatt kapott elég hűtést a motor, de most már lehetséges hogy ez sem segít rajta mivel ha odaléptem neki és mentem 80-90-el nem esett vissza a mutató, ami máskor ha túl melegedett akkor mindig ezt szoktam csinálni és akkor visszaugrik 90 fokra, de most nem ugrott vissza. Fűtést maxra feltekerve szép lassan visszament.
Mi okozza ezt a hibát? Termosztát csere esetleg, vagy mi?
Lehet a ventillátor nem kapcsol be vagy koszos az egész berendezés.
A termosztát ha tönkre megy akkor nyitott állapotban marad.
Azaz mit jelent ha nyitott állapotban marad?
Ventillátor amúgy bekapcsol.
Nem marad nyitott állapotban a termosztát. TÖnkremehet úgy is, hogy nem nyit.
Mit jelent a "túlmelegszik"? Belement a pirosba a mutató, vagy csak szerinted magas az üzemi hőmérséklet? 95-98 fok még simán rendben van. Zárt rendszer, nyomás alatt, kb. 110 fokon kezd el forrni.
Túl megy a mutató olyan 3/4-ig de pirosba még nem ért bele.
Viszont csöveknél azt vettem észre ott a vízhűtőnél hogy az egyik cső meg van duzzadva, a másik a mellette lévő meg sima egyenes cső.
Nem áramlik át rendesen a víz vagy miért van így megduzzadva?
"Viszont csöveknél azt vettem észre ott a vízhűtőnél hogy az egyik cső meg van duzzadva, a másik a mellette lévő meg sima egyenes cső."
Ha a bemenő cső keményebb, mint a kimenő, akkor a hűtő el van tömődve. Különben egyenlő lenne a nyomás a két csőben. A hűtőfolyadék leeresztése után általában nem nehéz kivenni a hűtőt. Legalábbis az én autómon így van.
Minden irányból át kell mosni, amíg a víz akadálytalanul folyik benne. Ha szervízben csináltatod, akkor lehet, hogy egyszerűbb a hűtőcsere, mert a szerelői óradíj mellett nem éri meg az átmosás.
De emellett valóban szóba jöhet termosztáthiba is vagy olyan levegődugó, ami akadályozza a keringést.
Az egyik egy vízcső volt, ami a nyomás miatt kemény. Ami mellette van, az valószínűleg a kiegyenlítő tartály felé menő cső, ami nincs nyomás alatt. A visszamenő cső nem mellette szokott lenni, hanem átlósan a hűtő másik végén, ha balra fent megy be, jobbra lent megy vissza. Eltömődést felejtsd el, fogalmatlan volt aki írta. A rendszer nyomás alatt van, ha a hűtő helyére betennénk a csövekbe két dugót, akkor is kemény lenne mind a két cső, mert nem a keringetőszivattyú okozza a nyomást, hanem a megnövekedett hőmérséklet. Aki a hűtőtömődést írta, teljesen fogalmatlan.
Még egyszer, utoljára: a rendszered jó, és ami jó, azt ne akard megjavítani. Az ilyen kitalált hibákon rugózó felhasználó a szerelők réme, és az ilyenek miatt tettek inkább két visszajelzőt (kék: hideg, piros: túl meleg) a vízhőmérő helyett.
Kérdező
Mi a helyzet a hűtőből kimenő csővel? Ami ugyanolyan vastag, mint a bemenő.
1. Hőmérséklet?
2. Keménység?
3. Észleled azt, hogy a termosztát kinyit?
A következőképpen: Amikor a rendszer melegedni kezd, akkor először a fűtés csövei melegszenek. És a hűtőbe bemenő cső. A hűtő kimenőcsöve hideg vagy éppen langyos. Amikor a bemenő cső forróvá válik, akkor egyszercsak a hütő kimenő csőve is felmelegszik. Ez a termosztát nyitásának a hatása. Van ilyen hirtelen hőmérséklet ugrás a kimenőcsövön?
3 kérdés, 3 válasz.
1. 90 fokon áll a mutató, de majd 20-30 perc közlekedés után túl megy a mutató a piros felé, amúgy a cső forró
2. Mindkét cső elég kemény, termosztátra nézve mindkét irányból kemény és forró a cső, de a jobb oldali jóval vastagabb mint a baloldali, rendesen meg van duzzadva, meg van puposodva a cső.
3. Ehhez nem értek sajnos, nem tudom hogy és mit kell nézni hogy nyit e vagy sem a termosztát :)
Az a helyzet, hogy nem igazán értek ehhez a dologhoz, hogy most melyik a bemenő illetve kimenőcső. Nem tudom hogy van/volt-e hirtelen hőmérséklet ugrás.. azt tudom, hogy 20 perc közlekedés után (ekkor még nem ment túl a mutató) már forró volt mindkét cső.
"azt tudom, hogy 20 perc közlekedés után (ekkor még nem ment túl a mutató) már forró volt mindkét cső."
Ha mindkét vastag cső, ami a hűtőhöz csatlakozik forró, akkor azt saccolom, hogy a termosztát kinyit és hűtőn át tud áramolni a víz, csak nem hül le.
Sok bogár, miegyéb van a hűtőre kívülről ráragadva? Slaggal le kellene mosni róla. Ha lehet, a motortérből előrefele. De előlről is jó, ha másként nem megy. Magasnyomásúval inkább nem jó próbálkozni. Főleg közelről nem, mert a hűtő finom lamelláit elgörbítheti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!