Audi A4 B7 2.0 PD TDI 140 le 2005 tapasztalatok?
Figyelt kérdés
A Google-t ismerem köszönöm, ilyen jellegű válaszokat nem kérnék. Inkább tapasztalatokra lennék kíváncsi, olyanoktól, akiknek volt/van ilyen autójuk. Motorkódot sajnos nem tudok, az nincs a hirdetésben és még nem kérdeztem meg. Mennyire igaz az, hogy ezekben mindben már Bosch PD elemek voltak? Illetve a balance tengely kiváltása/megoldása kb. mennyiben áll meg? Mindenféle tapasztalatot szívesen meghallgatok.2021. jún. 14. 12:42
1/10 anonim válasza:
Nekem 3.0-van azzal sok gond nem volt. A futómű alkatrészeket tekintsd fogyóeszköznek, ezeken az utakon évente kell benne valamit cserélgetni.
3/10 anonim válasza:
Nincs mindegyikbe Bosch adagolofuvoka, lehet kapni olyat amiben átalakított már a balansz-tg. Hát mit mondjak róla. Nem csak a fent említett tipushibaja van, hanem a hengerfej vizcsonkja ami egy fos műanyag, az szereti szinten beadni a kulcsot, és nem biztos hogy jelez ha nincs vized. Na most ez azért okoz nagy problémát mivel ha szetreped a hf, akkor te azt meg véletlenül sem fogod elvinni megcsinaltatni mert mivel ez pumpe duse, nem cr ezért nem egy közös nyomocsovon és utánna leagazason megy az injektorba a nafta hanem a hf-en keresztül járatokon. Ergo akárhol lehet benne repedés. Amúgy semmi baj vele de csak egyetlen bizonyos kútnál érdemes tankolni. Én úgy gondolom hogy amúgy elég jó lett volna ez a technika ha nem dobják kukába...ezen kívül nem mindig jelez ha nincs meg az olaj mennyiség az autóban. Nyilván ez csak akkor gaz ha van olajfogyasztás. Amúgy hidegen elég konnyen tud repedni a hf, nem ajánlom a hidegen kuldest, maga a motor úgy gondolom hogy elég jo anyagból van, de az olaj csak minőségi ami bele kerülhet és azt is 8-10 ezrenkent cserélni. Rozsdasodasra nem mondanám hogy nagyon hajlamos, inkább abból adódóan ha volt javítva és szarul. Szerintem hihetetlenül kényelmes és nagyon jo az úttartása, masszív és jól érzi magát benne az ember, elég jo nyomatékos, nagyon jo a 6os váltó. Bírja a nagyobb tempót is pályán nyilván nem a 220-at, de összegzésként én azt gondolom, ha rendes a gazdája akkor nem igazán tud meglepni. És írhat más válaszadó hogy biztos hülyeség, hat igen lehet hogy magasabbak a szerviz és karbantartás költségek, de azért úgy gondolom tud is érte tenni. Engem meg soha nem hagyott ott sehol. Lényeg a lényeg kényes rendszer és érdemes jól bánni vele, megnézetni kicserélni a típushibait és akkor én azt gondolom hogy nem adódhatna semmi egetrengető probléma. Jo nyilván a vizcsonkra azt tudom mondani, hogy persze az egy szarsag, de valahol meg mit vár az ember egy 15-16 éves muanyagtol ami kapja az ívet rendesen. De megint úgy gondolom hogy használatfuggo is, nyilván ha nyuztak és nyuzod akkor van minek elfaradnia rajta
4/10 anonim válasza:
Azért hozzátenném meg hogy a 170loeros azért kicsit jobb választás..de optimalizalassal ez is megoldható. Nem kell fustpamacsra gondolni, nem feltétlenül azt jelenti, de nagyobb teljesítményt tudsz elérni és kisebb fogyasztást amellett hogy kényelmesebb lesz elozesekben
6/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat. Még a balansztengelyes kérdés mindig él. Egyébként vettem egy 2006-os 2.0 PD TDI 140 lovasat (BRE). Hazavezettem majdnem 400 km-ert vásárlás után, azt tudom mondani, hogy elég lesz nekem ez a 140 ló. Bosch PD elem van benne, ami jó pont. Első körben viszont minél hamarabb szeretném megoldani a balansztengely problémát olajcserekor, azaz megelőzni a bajt, mert még szerencsére nincs gond. Hengerfej vízcsonkja pl. 5.5-ös Passatnál is probléma, a családban pont most cserés a Passatban, de egyébként észrevehető, mert csöpög a víz ilyenkor már belőle. Hidegen nem fogom hajtani semmiképp, ahogy az előző autóimmal se tettem. :) Normális ember ilyet nem is tesz egy dízellel (benzinessel sem...).
2021. júl. 1. 19:10
7/10 anonim válasza:
Balansztengely az valahogy az 1.9 láncos hajtása segítségével van megoldva, konkrétan úgy a legegyszerűbb ha megkérdezed pár műhelyben. Szerintem. Az enyémben mikor vettem már ilyen volt. De kitudja lehet hogy a tied is már olyan. Meg annyit hallottam meg hogy amíg nincs átalakítva akkor magasabb fordulaton 2400- felfelé biztonságos mert elvileg akkor nincs akkora terhelesen az a szar, vagy legalábbis jobb az olajzása
8/10 anonim válasza:
Amúgy nekem nem volt látható csepegés. Csak a víz fogyott, és nem is mindig jelzett. Amúgy meg nem csak annál, akármiben amiben a 2.0PD van 2004-2008 közt az mind ugyanabban szenved. A caddy, a Passat, a4, a3 stb.
9/10 A kérdező kommentje:
2 hónapja van meg most az autó. Balansztengely át lett alakítva. Volt meglepetés amúgy, mikor szétszedtük az olajpumpát és egy tákolt hatszögtengely volt benne, sorjás is volt, szóval csúnya volt és kopott is természetesen. Na mindegy, kopott volt a ház is, szóval az eredeti hatszög helyett került bele egy lépcsős tengely (10-es 6-os), 200.000 km garanciát kaptunk rá. Olaj le lett cserélve Motulra, vezérléscsere is volt, illetve komplett lengőkar szettet is cseréltünk (volt egy pár ami elég rossz állapotban volt). OMV-n tankolok. Vizem nem fogy, de azért nézegetem. 101 lovas 1.9 PD Bora után nekem a 140 ló teljesen jó, nem szeretném optimalizálni egyelőre. Eddig gond nélkül megy, remélem így is marad sokáig.
2021. aug. 30. 09:17
10/10 anonim válasza:
Sok sikert vele, nem hinném, hogy egyhamar lesz baja de majd egy 20-30 ezer után kiderül, hogy van e más is. Nekem az tetszik ebben a kasztniban hogy nagyon el van találva és alulról konkrétan sokkal szebb állapotba van mint pár 4-5 éves autó:D pedig nincs semmivel se kezelve
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!