Ha tèlen nem kötjük rá az akksit az autóra akkor a hideg ugyanolyan gyorsan leszivja mintha rá lett volna kötve?
Figyelt kérdés
2021. jún. 14. 09:36
1/8 anonim válasza:
minimális fogyasztása van az autónak (pl. óra), tehát nem ugyanolyan gyorsan
2/8 anonim válasza:
Nem a hideg szívja le.
Csak hidegben minden kémiai folyamat lelassul, így minden akku rosszabbul indít, ezért van, ha már a végét járja az akku, akkor legtöbbször hideg időben jön el az a pont, hogy már nem tudja beindítani az autót. Emiatt sokan azt hiszik, hogy a hideg nyírja ki az akkut, pedig nem, a nagy meleg sokkal jobban károsítja.
Egyébként az akkunak van valamekkora önkisülése, de az autó is fogyaszt valamennyit (riasztó, óra stb.)
Hogy ezek hogy aránylanak egymáshoz az nagyon attól függ kategória. Pl. Egy olyan autó, amiben szinte semmi elektronika nincs, az nyilván semmit nem fogyaszt.
3/8 A kérdező kommentje:
2
Érdekes.Ezt jó tudni.Akkor sokan tévesen mondják azt hogy a hideg leszivja az akksit?Ment a pipa neked is
2021. jún. 14. 10:33
4/8 anonim válasza:
Ha kb 20 mA fogyasztással számolunk, akkor naponta fél amprórát vesz ki az akkuból. Mivel télen az akku használható kapacitása amúgy is kevesebb, mint a 25 fokos környezeti hőmérsékletre megadott névleges kapacitás, egy 44 Ah kapacitású akkut kb. két hónap alatt nullára leszív. Csak az önkisüléstől egy akku több mint fél év alatt merül csak le. De hidegben az önkisülés sebessége is jelentősen csökken. Arra azért vigyázz, hogy 20% töltöttség alatt -15°C alatt már megfagyhat a sav az akkuban, és akkor vége.
5/8 anonim válasza:
#3 Nem szívja le, de a leadható kapacitása csökken, és az indítóárama is. Látszólag úgy tűnik, hogy leszívta, a tünetekből.
6/8 anonim válasza:
a swiftben se riasztó se óra szóval nincs jelentőssége lekötni
7/8 anonim válasza:
Nem szívja le ha le van kötve az autóról de alapból egy teljesen hideg akkumulátor nehezebben ad le elég áramot az indításhoz, illetve maga az önindító, plusz a motor is hidegebb ami végett nehezen forog tehát jóval nagyobb áramigénye van alapból és az akku hidegben eleve nehezebben ad le elég áramot. Persze az segít ha nincs garázsod és az akkut beviszed egy meleg helyre majd indulás előtt berakod az autóba akkor könnyebben ad le áramot és könnyebben indulhat el az autód is. Én régen a kevésbé használós autómnál ami csak egy tető alatt volt az akkuját mindig bevittem egy melegebb helyre és amikor tudtam hogy azt az autót használni fogom akkor indulás előtt 1 nappal felraktam tölteni amit elég volt csepptöltésre tenni de ez is sokat számított és az autóm is könnyebben beindult. Ha pár napig állt a hidegben úgy hogy az akku benne volt meg minden akkor nagyon nehezen indult be enyhe fagyoknál, keményebb mínuszokban amikor már -10 fok is volt akkor csak kínlódott aztán le is merült, és lehetett bikázni.
8/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a hasznos válaszokat.Mindenkinek ment a pipa
2021. jún. 14. 22:51
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!