Miért csak ilyen kevés supermoto létezik?
Annyi van, amennyire van (újonnan) fizetőképes kereslet. A gyártók csinálnának többet, ha lenne aki megveszi. Ferrari is ezért van kevés az utakon.
"Nagyobb" lóerőre felhúzni simán lehetne, de nem véletlenül nem teszik. Nézz meg egy kihegyezett épített versenymotort mennyi az élettartama, milyen gyakran kell szerelni, újjáépíteni. Utcai vagy hobbi használatra ezt nagyon kevesen vállalnák be, tehát megint nem lenne aki megveszi. Te megvennéd ugyanazt a motort kétszerannyi lóerővel, ha cserébe 2000 km után kuka az egész? Ugye hogy nem. Na ezért nem gyártanak, nincs akkora kereslet hogy megérje.
Részben azért is, mert az 1 hengeres nagyobb köbcentis motoroknak egyre nehezebb dolguk van a károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelni. Ezért sok gyártó inkább áttért a 2 hengerre.
Ha felhúzol egy adott motort nagyobb lóerőre, nem lesz tőle nehezebb a motor :) Viszont egy adott köbcentiből limitált módon lehet csak több erőt kivenni és minden ilyen lépéssel bonyolultabb lesz picit a szerkezet (Ha pl turbóban gondolkoznánk, de ez amúgy sem túl jellemző motoroknál), csökken a szervizintervallum, csökken a motor élettartama. Alapvetően talán a "legkönnyebb" több lóerőt a sűrítési arány növelésével kivenni, de ezt se lehet végtelenségig növelni. Régen kb 9:1 volt, most már akár 13:1 is lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!