Bmw e92-ről vélemények? Közeljövőben tervezek venni autót, az e92-k tetszenek de nem sokat tudok róla.
Ez már nem az az időszak, amikor a BMW sorhatos motorjai a világból is kimentek, és az autó ment szét mielőtt a motornak lett volna gondja - az az M54-es motorokkal befejeződött, ami az E46-tal futott ki a hármas szériából.
Ennek ellenére ezek sem rosszak, csak a régieknél kicsit több odafigyelést igényelnek, és sajnos van olyan konstrukciós problémájuk, amit nem lehet megelőzni.
Szeret meghalni bennük a VANOS (élettartama ~100k km), ez felújítható, ha szerviz csinálja akkor ~100k, ha te akkor akár a fele.
A 2008 előttiekben költséges és gyakori gond a hidraulikus szelepemelők meghibásodása. Ezeknek igazából főleg a hangja zavaró, erősen csattognak, ha hibásak. Ezt párszor lehet úgy "javítani", hogy tartósan magas fordulaton tartod (mondjuk autópályán mész vele ~4000-es fordulattal egy darabig), de egy idő után ez nem segít, szelepemelők és hengerfej cseréje a 2008 utáni frissített változatra a megoldás, nyilván rohadt drága.
Problémás még a hűtés. Már a régebbi modelleknél is gond volt ezzel, de a BMW még az E90-es szériánál sem tanulta meg, hogy a műanyag lapátos vízpumpa rossz ötlet. Ebben is az van, és hajlamos is tönkremenni.
Szerencsére kaphatsz olyan vízpumpát, ami fémlapátos, arra érdemes minél hamarabb lecserélni, és akkor már a termosztátot is, mert az is hajlamos a meghibásodásra.
A gyertyacsere érdekes dolog még, mert ezek nem mindig szólnak, hogy gond van mondjuk egy check engine lámpával vagy akármivel, egyszerűen annyit veszel észre, hogy nem jó a teljesítmény, nem egyenletes a motor járása, és egyből pánikba esel, hogy a VANOS halt meg (hasonlóak a jelei). Valójában a gyertya és a gyújtótrafó lehet a ludas.
És a legfontosabb: bár láncosak, és elvileg nagyon tartós, mégis jobban kell itt már figyelni a vezérlésre, mint a régi M-es sorhatoknál, ahol tényleg nem kellett ~300-400e km-ig hozzányúlni. Van, hogy ezekhez sem kell, de érdemes csekkolni a kötelező szervizeknél, a hidraulikus feszítővel együtt.
Érdemes egyébként N52 motorosat (~2007-ig) venni a hibák ellenére is, mert ez még nem direkt befecskendezéses, tehát nincs kokszosodás, nincs nagynyomású szivattyú, legalább ezek miatt nem kell aggódni.
Ezeken kívül maga az autó egyébként nem kifejezetten problémás, persze BMW, úgyhogy van egy felára a tartásának, de ez nem meglepő. Van benne kettőstömegű - erre érdemes figyelni, főleg ha ~200e km körüli manuálisat veszel, abban esélyes hogy még a gyári van, ami már nem örök élet -, nem kifejezetten jellemző, de előfordulnak elektronikai problémák, a futómű nagyon jó vezethetőséget ad az autónak, viszont cserébe igényes a karbantartásra. Alap szabály, hogy BMW-be nem veszünk olcsó utángyártott alkatrészt, mert baromi hamar tönkre fog menni, és addig se lesz olyan jó.
" az e92-k tetszenek de nem sokat tudok róla. "
Te vagy az eladók álma, akkor bármit rádsóznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!