Mennyi körülbelül egy audi a8 2003-2005-ös 3.0Tdi V6 fentartása?
Tehát olyanokra gondolok mint:
Az automata váltó mennyire megbízható?
Mennyi olaj megy bele?
Mennyi körülbelül a fogyasztása?
Pörgős autó, húz rendesen?
Nem gondolkodik ha lepadlózza az ember?
Meg úgy átlagban, megbízható maga ez az autó ezzel a motorral?
Köszönöm szépen az értelmes válaszokat!
Jajj lehagytam a végéről azt, hogy esetleges hibasodas esetén, mennyi lóvé szükséges hozzá, tehát az alkatrész árakra gondolok.
Köszönöm megegyszer!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tiptronic alapjában véve megbízható, főleg akkor, amikor még új volt és rendszeresen cseréltek benne olajat. 8-16 gazdás Audinál senki nem mondja meg mikor fog javításra szorulni a váltó. 600.000-et félre lehet rá tenni.
Gázolajból 8-14l között.
A motor egész jól viszi a bódét. Érezni nem a 6000-es W12-es motor van benne.
jobboldali vezérműtengelynél a vezérműlánc szokott megnyúlni. 800.000,-
Most húzok egy vonalat:
-----------------------------------------------------------------------------------
1. Légrúgó: nagyon jó ameddig teszi a dolgát. Leül valamelyik 400.000/db.
Szerencsés esetben javítható.
2. Szokásos dízelmotorokkal kapcsolatos karbantartás. Érzékelők, szenzorok..., ilyen-olyan tömítések, szűrők. Minden 10.000km-nél olajcsere!
3. Quattro hajtás, eszi a féket és a gumikat. Erre minimum 52.000.-/db. a nem gagyi gumi + szerelés 4.500.-/db. X 4, mert 4 kerék van az autón.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezt tök hülyeség havi lebontásban számolni... Mi 30-40 ezer havonta egy Corsában? :D. Havonta szervizbe kell vinni, vagy mi?
Az üzemanyagot ne számoljuk már ide...
Lehet van 2 éved, amikor hozzá se kell nyúlni. Meg lehet rá kell költeni fél év alatt 1 milliót. Ezért teljesen hülyeség ilyenről beszélni, hogy mennyi a fenntartása. Pláne meg hogy mennyi a fenntartása havonta... Egyiknek ennyi, másiknak annyi...
Mivel 3. éve ez van nekem,2009-s facelift változatban,talán van 1 kis rálátáaom a témára...szóval,ebbe a motorba nagyjából 2x annyi olaj kell mint a 4 hengeresbe,mivel V6(kb 8liter) ez márkafüggő :)
A szűrők ára szélsőséges,valahol 2000ft agyári valahol 3 vagy 4000(szabadáras) ki mennyire "éhes".
Az tény,hogy ha egy A8-al gurulsz be valahova,örömmel fogadnak(talán még meg is köpködik a kezüket nagy örömükben,tisztelet a kivételnek)
De szakértelem híján(mert ez nem opel kategória már elnézést,de ez premium autó,opel fenntartáai költséggel,legalábbis ami az enyémet illeti)ha találsz 1 jó szerelőt,azt érdemes is "megtartani",mivel nem botlasz bele minden utcasarkon egy A8-hoz érteni is tudó szakemberbe!
Mivel a sajátomba,igazilhatóan és vezetve a sz.füzetbe 240.000km van,még minden gyári és a fennt említett hibákra utaló jelet sem tapasztaltam.Nyílván ezt is ki kell fogni,de a találati lista első 2 olaláról nem fog sikerűlni szerintem...anni én is így mazsolázgattam,mire rátaláltam.
Bár nem egy agyonextrázott kivitel az enyém,gondolok ezalatt sávtartóra meg távolságtartó tempomatra,nekem nem ez volt a kikötésem..inkább biztis kézből és lehetőleg max.2-ik tulajtól legyen.Ezeket előtérbe helyezve és eszerint a vételárat kifizetve ;) nem lesz csalódás!!!
Soha más kocaiba nem akaraz majd beleűlni.A kéedéseidre válaszolva:
Természetesen ezek saját tapasztalatok eltérőek lehetnek..
1. A tiptronic 6-s váltója bizonyítottan a legmegbízhatóbb az automata váltók között,természetesen ez is olaj és rendszeres szűrőcsere mellett..hidegen nem rángatva,lepadlózva stb stb..bár ezt egy botváltós autónál se tenném :)
2. 8.2 liter olaj/10.000km-ként
3. Belváros: 1-2-3 fék,1-2fék,tehát belvárosi tempó 12l/100 a klíma mindegy hogy megy vagy nem.
Autópálya:nekem 6,5-9 ez állandó összkerékhajtás mellett és 110-230 között.
4. Pörög is meg húz is :) Mivel alu kasztnis nem sokkal nehezebb mint egy passat vagy hasonló kategóriájú autók.Csak 2x annyi lóerővel és nyomatékkal kb ;) + quattro.
A lepadlózást a váltó miatt nem javasolnám de ez az összes automatára igaz..azt a suzuki szereti meg a kocka lada..
A többit a leírásban kifejtettem azt hiszem,talán kicsit hosszasabbra is sikerűlt,de remélem sikerűlt megválaszolnom a kérdésidet ;)
Sok sikert!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!