1 millió körül lehet +150 lovas autót venni ami megbízható is?
Ilyen tipikus low-budget sleeper, amire ha rálépek, akkor nem szivathatnak meg előzés közben. Lehet jó súly/lóerő arányú könnyű kasztnis kocsi is. A lényeg, hogy 150-ig szépen meg tudjon ugrani.
Vagy ha nem lehet ilyet kapni, akkor mennyi az a min. összeg (és milyen típus), amiért már lehet kapni? Én Toyota Celica-kat nézegettem, 140 ill. 190 lovas verziókat. 190-es inkább 1,5-2 millió körül van, de ha az is jó, akkor spórolok arra.
A lényeg, hogy nem akarom 3 havonta járni a szervízet (BMW, Alfa és tsi.).
"sleeper, amire ha rálépek, akkor nem szivathatnak meg előzés közben."
Ha ilyet keresel, az nem 150 lóerőnél kezdődik.
"Toyota Celica-kat nézegettem"
Most sleeper kell, vagy sport(os kinézetű) kocsi?
#1 Azt mondta, hogy megbízható, nem pedig "egykor megbízható, de mára széthajtott romhalmaz". 1 millióért nem kapsz értékelhető állapotú ARL Golfot.
#3 Számodra hasonló a válasz.
Kérdező, az előzőkből talán kitaláltad, hogy az én válaszom egy erőteljes nem. Ez egy olyan kérdés, hogy van 3 feltételed (1M, 150LE, megbízható), de a háromból egyszerre maximum kettő választható. 1M + 150LE = szar. 1M + megbízható = nincs 150LE, 150LE + megbízható = 1M-nál több.
A turbóbenzinesek elterjedésével és a szívóbenzinesek eltűnésével egyre gyakoribbá fog válni a 150+ lóerő a használtautó piac "olcsó hétköznapi" kategóriájában, de jelenleg még nem tartunk ott. Jelenleg a 150 lóerő még kimagaslónak, vagy legalábbis átlagon felülinek számít, ezáltal az ára is magasabb, akár nagyobb köbcentis szívóról, akár kisebb köbcentis turbósról beszélünk. 1 milliós vételár az a hétköznapi autók középkategóriája, szóval amikor a 2015-ös korosztály a 150 lóerős 1.4 turbódízellel válik ezzé a kategóriává, akkor kapsz majd olyat, amit keresel. Ez 2025-nél semmiképpen sem lesz korábban, talán 2030 körül már reális lesz.
"1 millióért nem kapsz értékelhető állapotú ARL Golfot."
Tény hogy az nem a csúcsa a kínálatnak, de azért ez az állítás erős túlzás.
1.9 cdti Vectra C, de asszem a H Astrában is volt ilyen motor, Fiat Bravo 2, 1.9 16v jtd, de még elvétve a Puntoban is meg lehetett találni, vagy az 1.4 T-jet 150 lovas változatban, Lancia Delta, szintén 1.4 T-jet vagy 19 16v jtd.
Alfa 147/156/GT/159, szintén ezzel az a 150 lovas 1.9-es motorral. A közhiedelemmel ellentétben nem kell az Alfával 3 havonta szervizbe járni.
Ford Focus ST170, itt sok variáció nincs, 2000ccm, 170LE benzin, csak elég ritka.
D5-ös Volvok vagy a 2.4-es benzinesek.
Szerintem te nem tudod hogy mit jelent a sleeper.
A sleepernek az a lényege, hogy ránézésre egy teljesen hétköznapi autónak tűnik. Közben megy egy nagy teljesítményű big block, általában sok hengerrel.
Az, hogy valamiben erős motor van, és sportos + optikai tuningos az nem sleeper. A Celica nem sleeper, mivel ránézésre sejteni lehet, hogy nem egy 1.2-es szívó benzin.
Nagyon klasszikus sleeperek a régi "apukás" kombi volvok. Pl V70R 2,5 literes 5 hengeres, 300 lóval.
150 ló körül sleeper élményt nem kapsz, 1 millából meg inkább vegyél egy véárosi kis ccm-es benzinest, annyiból az jön ki.
"A sleepernek az a lényege, hogy ránézésre egy teljesen hétköznapi autónak tűnik. Közben megy egy nagy teljesítményű big block, általában sok hengerrel."
Igen, a sleeper ránézésre hétköznapi autónak tűnik. De sem big block, sem sok henger nem kell hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!