Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől van ez? Opel Astra G...

Mitől van ez? Opel Astra G 1.7 DTI (Isuzu) füstöl, erőtlen.

Figyelt kérdés
Sziasztok! A fent említett Astránál van az a hibajelenség, hogy kis terhelésnél finoman gyorsítanék és megtorpan, nem akar menni, füstöl, majd elmúlik és megindul. Valamint rángat is néha és mostanában egyre erőtlenebb. MAP szenzor és légtömegmérő cserélve lett, és az EGR-t is kitisztítottam.

2021. máj. 2. 23:00
 1/4 anonim ***** válasza:

Lehet az EGR hibás. Oké hogy tisztítottad de lehet ez már kevés volt neki. de lehet hibás légtömegmérő is a hiba oka ha új lehet rosszat fogtál ki, érdemes lenne beméretni inkább feleslegesen ne cserélgessetek ezt és ezt, nem biztos hogy ezekkel van a baj, lehet adagoló vagy annak a vezérlője a hibás, lehet elektromos gázpedál hiba is mivel ezekben már az van. Nekem csinált hasonlót és az adagolóval volt a probléma. Ott füstölést nem tapasztaltam de ugyanúgy erőtlen lett, kínlódott, volt amikor le is állt a motor és alig bírt elindulni, olyan volt mint ha le levegősödött volna az üzemanyag rendszer.

De lehet hogy a porlasztók kezdik megadni magukat vagy annyira el van telve a gázolaj szűrő hogy időnként nem megy át kellő mennyiségű üzemanyag. Bár hogy füstöl ez utalhat más hibára is. Turbó működik egyáltalán ha megindul az autó? Még a turbó hiba szokott ilyeneket produkálni hogy kegyetlen erőtlen lesz. Ez akkor eshet meg ha jó forrón egyből le lett állítva és ráégett az olaj a lapátokra és szorul a turbó de néha megindul néha nem. Én még azt is megnézetném.

2021. máj. 3. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
A lambdaszonda méri az elégetlen anyagot a kipufogógázban és abból számolja ki a kompjúter az anyagmennyiséget. Szerintem a hiba amit leítál pont lehet lambda...
2021. máj. 3. 05:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A 86 ezer érzékelő közül az egyik, ami azon a drága jó motoron van, 1x szedtem szét egy ilyet darabokra, de aki opelt akar venni, lebeszélem az összes motoros verzióról.


Turbónyomás-szabályzó, de nézd meg az ECU-ra rámenő kábelt, lábgörbülés miatt, az adagoló-vezérlőn is, de lehet csak simán a mennyiség-szabályozó szelep kapja a gázolajat, és döglődik, és tolja fel a gázolajat az ECU-ba.


Hirtelen ezek jutottak eszembe.


De szerintem ha jó lesz, add el valami kokérónak jó gyorsan.

2021. máj. 3. 05:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


A turbó működik, soha nem állítom le forrón és viszonylag új is. Szerintem jól is van összerakva, nem fúj ki sehol hang alapján. A gázolajszűrőben csak 10 ezer km van és MANN szóval nem is a leggagyibb. Az adagolóvezérlő egy fél éve beázott és cserélve lett egy fél újítottra nem hinném, hogy annak baja lenne. Az EGR sem lehet, mert az szoftveresen le lett tiltva, pont emiatt, magyarul folyamatosan zárva van, nem megy vissza kipufogógáz a szívócsonkba. A légtömegmérő az zsír új.


A MAP szenzor ugye cserélve lett, de utána sem lett jobb, mint azt írtam is, de most még dobott egy olyan hibakódot is, hogy a MAP szenzor nem jó. De maga az alkatrész az működik, kimértem.


Az még furcsa, hogy nem mindig erőtlen. Üresben a fordulatot jól veszi (bár padlógázt nem nyomtam üresben), nem hiszem hogy a pedálérzékelő a ludas.

Y17DT a motorkód, nem részecskeszűrős, szerintem ebben lambda-szonda még nincsen, de majd utána járok.


Megnézem még a mennyiségszabályozót, remélem nem az adagolóval vagy a porlasztóval van gond.


Az nem lehet, hogy a katalizátor eltömődött?

2021. máj. 4. 12:54

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!